SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma TVP wyprzedziła Disney+. Nie ma mocnych na Netfliksa

Netfliksa odwiedza miesięcznie prawie 10 mln polskich internautów, dzięki czemu platforma ma około połowy udziału w segmencie streamingu wideo w Polsce. We wrześniu duże wzrosty osiągnęły platformy czołowych nadawców telewizyjnych, z których TVP VOD wyprzedziła Disney+.

Serwis streamingowy NetflixSerwis streamingowy Netflix

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu 2024 roku Netfliksa na komputerach, smartfonach i tabletach odwiedziło u nas 9,96 mln użytkowników, czyli 33,5 proc. wszystkich internautów. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 20 minut i 33 sekundy.

Dało to Netfliksowi 49,1 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform VoD i OTT. W Mediapanelu nie jest uwzględniane korzystanie z telewizorów smart TV.

Z pozostałych platform tylko Max przekroczył we wrześniu pułap 4 mln użytkowników (Disney+ był bardzo blisko), a TVP VOD i Sweet.tv - poziom 3,5 godziny przeciętnego czasu korzystania. W efekcie Max miał ponad 11,11 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo, a kolejne trzy witryny - od 6 do 8,1 proc.

Ponad 3,5 godziny na TVP VOD i Sweet.tv

Obecny u nas od połowy czerwca br. Max (TVN Warner Bros. Discovery) we wrześniu przyciągnął 4,55 mln polskich użytkowników, każdego przeciętnie na 2 godziny, 38 minut i 56 sekund. Natomiast należący do tego nadawcy Player zanotował 2,52 mln odwiedzających oraz 2 godziny, 34 minuty i 20 sekund średniego czasu korzystania oraz 5,98 proc. udziału w łącznym czasie.

TVP VOD odwiedziło 2,41 mln internautów, spędzając przeciętnie po 3 godziny, 39 minut i 18 sekund, co dało 8,13 proc. udziału w łącznym czasie korzystania. Polsat Box Go przyciągnął 1,58 mln użytkowników, 2 godziny, 2 minuty i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 2,98 proc. udziału w całkowitym czasie, a Sweet.tv - tylko 464,4 tys. internautów, ale każdego średnio na 3 godziny, 33 minuty i 20 sekund, co dało 1,52 proc. udziału.

Poniżej półtorej godziny spędzali tam przeciętnie użytkownicy dwóch platform. Canal+ online zanotował 2,08 mln odwiedzających, godzinę, 28 minut i 56 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 2,84 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, natomiast SkyShowtime - 1,41 mln użytkowników, godzinę, 17 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 1,68 proc. udziału.

W porównaniu z sierpniem Netflix zyskał 232,8 tys. użytkowników (2,4 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego zmalał o 11 minut i 54 sekundy (3,6 proc.), co przełożyło się na spadek udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu o 1,04 pkt proc. (2,1 proc.).

Udział platformy Max nieznacznie się natomiast zwiększył - o 0,19 pkt proc. (1,7 proc.), bo przy wzroście liczby odwiedzających o 970,9 tys. (27,1 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 38 minut i 5 sekund (19,3 proc.).

TVP VOD i Player wyprzedziły Disney+ i Prime Video

Wraz ze startem jesiennych ramówek mocno w górę poszła natomiast odwiedzalność platform głównych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zyskała 400 tys. użytkowników (19,9 proc.), 26 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,5 proc.) oraz 2,1 pkt proc. (34,9 proc.) udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo. Dzięki temu wysunęła się nad Disney+, który przy wzroście liczby internautów o 805,6 tys. (25,6 proc.) i spadku średniego czasu spędzonego przez każdego o godzinę, 7 minut i 50 sekund (40,1 proc.) zanotował spadek udziału o 2,09 pkt proc. (25,4 proc.).

Udział Playera podskoczył o 1,76 pkt proc. (41,9 proc.), bo przy nieznacznym wzroście liczby użytkowników przeciętny czas korzystania wydłużył się o 45 minut i 39 sekund (42 proc.). Platforma wyprzedziła Prime Video, którego udział zmniejszył się o 0,21 pkt proc. (4,5 proc.), na co złożył się wzrost liczby odwiedzających o 113,1 tys. (3,9 proc.) i spadek średniego czasu o 7 minut i 23 sekundy (8 proc.).

Z kolei Polsat Box Go zyskał 142,6 tys. użytkowników (9,9 proc.), 22 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (22,4 proc.) oraz 0,75 pkt proc. udziału w łącznym czasie (33,4 proc.), za to na Canal+ online ubyło 80 tys. internautów (3,7 proc.), średni czas korzystania zmalał o 33 minuty i 54 sekundy (27,6 proc.), a udział - o 1,27 pkt proc. (30,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Platforma TVP wyprzedziła Disney+. Nie ma mocnych na Netfliksa

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
null
A mimo to zwalniają tam wieloletnich pracowników z dnia na dzień, umowy są na 3 miesiące, pensje są zbliżone do najniższej krajowej
odpowiedź
User
null
A mimo to zwalniają tam wieloletnich pracowników z dnia na dzień, umowy są na 3 miesiące, pensje są zbliżone do najniższej krajowej
odpowiedź
User
Seba
Netflix głównie żyje z tekstów sponsorowanych gdzie łapią nowych klientów.
TVP wystarczy lepszy marketing a go wyprzedzą
odpowiedź