Platforma 'n' ma 204 tys. abonentów, liczy na 300 tys. do końca roku
Należąca do Grupy ITI platforma telewizji cyfrowej "n" ma 204 tys. abonentów i chce zwiększyć ich liczbę do 300 tys. w tym roku, poinformował prezes ITI Neovision Maciej Sojka w środę. Platforma podpisała w środę z HBO umowę, dzięki której do jego oferty wejdą kanały filmowego tego producenta.
"Do końca tego roku chcemy mieć 300 tys. klientów, a w przyszłym osiągnąć 500 tys. abonentów. Przekroczenie tej granicy będzie oznaczało, że platforma 'n' stanie się rentowna" - powiedział Sojka podczas konferencji prasowej.
W pozyskiwaniu klientów ma pomóc promocja, w której nowi abonenci do końca roku będą mogli korzystać z pełnej oferty platformy za darmo, otrzymają też darmowy dekoder.
Sojka podkreślił, że wskaźnik odłączeń platformy "n" wynosi 1,4% w porównaniu do 11,4% w przypadku Canal Plus lub 11,9% w przypadku brytyjskiej platformy Sky. Niski procent odłączeń jest jednak normalny dla operatora, który prowadzi swoją działalność od niedawna - platforma "n" weszła na rynek w październiku zeszłego roku.
W środę Sojka i prezes HBO Polska Aleksander Kutela podpisali umowę, dzięki której w ofercie platformy znajdą się od 1 stycznia kanały: HBO, HBO 2 oraz HBO Comedy. Będą one dostępne w dodatkowym, płatnym pakiecie dla abonentów platformy.
Do końca roku w ofercie platformy "n" mają się znaleźć inne kanały filmowe: Universal Chanel, Sci Fi Chanel, Movies 24, Filmbox, Nonstop Kino i Nonstop Kino HD. W październiku platforma uruchomiła własne kanały: OTV (prowadzony przez Jurka Owsiaka), Religia.tv i nTalk.
Platforma "n" w najbliższych tygodniach ma uruchomić we współpracy z Onetem (również z grupy ITI) portal dla swoich abonentów. W skład "nPortalu" mają wejść trzy serwisy: Onet.pl Foto, Onet.pl Pogoda oraz seriale. Dzięki połączeniu z internetem abonenci będą mogli m.in. oglądać zdjęcia z serwisu Onet.pl Foto, ale także tworzyć własne galerie.
Firma rozszerzy też usługę nRadio o wersję HD, w której będą transmitować dwie stacje muzyczne nadające w systemie 5.1 surround. Oferta VOD (video on demand - wideo na żądanie) zostanie rozszerzona o kolekcję nScreen adresowaną dla miłośników seriali. W kolekcji mają się znaleźć m.in. nowe sezony seriali "Gotowe na wszystko", "Heroes" czy "Dr Mouse".
Grupa ITI miała w I połowie roku 14,22 mln euro zysku netto, co oznacza wzrost o 462,4% w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku. Skonsolidowane przychody wyniosły 221,62 mln euro w stosunku do 174,96 mln euro przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Platforma 'n' ma 204 tys. abonentów, liczy na 300 tys. do końca roku