SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PKN Orlen chce przejąć Lotos do połowy 2019 roku

Dariusz Obajtek, prezes koncernu paliwowego PKN Orlen zapowiedział, że sfinalizowanie transakcji przejęcia sieci paliwowej Lotos planowane jest na pierwszą połowę 2019 roku.

Prezes Obajtek poinformował wczoraj, że wszystko idzie zgodnie z planem. Według jego zapowiedzi proces przejmowania Grupy Lotos ma zostać zakończony w pierwszej połowie br.

Pierwsze zapowiedzi połączenia obu firm pojawiły się w lutym br. Wtedy władze obu spółek podpisały list intencyjny dotyczący rozmów w sprawie kupna przez Orlen minimum 53 proc. udziałów w Grupie Lotos. Argumentowano wówczas, że celem transakcji jest stworzenie silnego, zintegrowanego koncernu zdolnego do lepszego konkurowania w wymiarze międzynarodowym, odpornego na wahania rynkowe, m.in. poprzez wykorzystanie synergii operacyjnych i kosztowych.

Z informacji, do których dotarł serwis Wirtualnemedia.pl wynika, że jak dotąd plany przejęcia Lotosu przez Orlen nie wpłynęły w żaden znaczący sposób na działalność przejmowanej w przyszłości spółki, zwłaszcza w obszarze marketingu. Zaplanowane na ten rok działania i aktywności reklamowe prowadzone są zgodnie z przyjętą strategią. Nie ma też jeszcze żadnych informacji na temat tego, czy po przejęciu udziałów w Lotosie, Orlen zmieni nazwę tej spółki i jej stacji paliwowych, czy też zachowa je bez zmian.

Grupa Lotos, zgodnie z przyjętą strategią w kilku ostatnich miesiącach skupiała się na budowaniu komunikacji wokół mistrzostw świata w piłce nożnej, które odbywały się w Rosji - jako główny sponsor polskiej reprezentacji.

W pierwszej połowie czerwca br. nowym dyrektorem marketingu Lotosu został Paweł Senator, który zastąpił na tym stanowisku Witolda Paska. Kilka dni później firma ogłosiła, że twarzą produktów marki Lotos Dynamic został kierowca rajdowy Robert Kubica.

Eksperci od marketingu w rozmowach z Wirtualnemedia.pl przyznali, że połączenie PKN Orlen z Grupą Lotos wpłynie na rynek mediów i reklamy. Ich zdaniem trudno jednak wyrokować, w jakim stopniu. Bo o ile w przypadku połączenia komercyjnych firm pewne działania są oczywiste, o tyle w przypadku państwowych firm - do fuzji których dochodzi nie tylko ze względów biznesowych, ale też politycznych - już takie oczywiste nie jest. Są też przekonani, że po fuzji Orlen będzie jeszcze silniejszy, a budżety marketingowe obu firm finalnie mogą zostać zmniejszone.

Na koniec 2017 roku PKN Orlen dysponował siecią 1776 stacji paliw, a sieć Grupy Lotos liczyła 493 placówki.

Dołącz do dyskusji: PKN Orlen chce przejąć Lotos do połowy 2019 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl