Pisma motoryzacyjne dalej tracą czytelników
We wrześniu 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", w dół o 25 proc. sprzedaż "Top Gear".
Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła we wrześniu 2009 r. 100 110 egz., co w stosunku do września 2008 roku oznacza spadek o 5 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 97 475 egz. (spadek o 9 proc.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż we wrześniu 2009 r. wyniosła 75 414 (w dół o 25 proc.).
wrzesień | ||
|
2009 | 2008 |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Auto Świat* | 100 110 | 105 125 |
Motor* | 97 475 | 107 806 |
Top Gear | 75 414 | 100 382 |
Auto Świat Poradnik | 47 983 | 42 898 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 40 890 | 41 375 |
Auto, Motor i Sport | 36 314 | 44 275 |
Świat Motocykli | 33 505 | 39 233 |
V12 | 11 862 | 10867 |
Automobilista | 11 226 | 8 696 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 517 | 8 042 |
Classic Auto | 7 482 | 7584 |
Porównując dane z września br. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Motor".
2009 | ||
|
wrzesień | sierpień |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Auto Świat* | 100 110 | 105 455 |
Motor* | 97 475 | 104 077 |
Top Gear | 75 414 | 76 652 |
Auto Świat Poradnik | 47 983 | 45 818 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 40 890 | 39 026 |
Auto, Motor i Sport | 36 314 | 37 611 |
Świat Motocykli | 33 505 | 31 857 |
V12 | 11 862 | - |
Automobilista | 11 226 | - |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 517 | 7 777 |
Classic Auto | 7 482 | - |
* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami
Dołącz do dyskusji: Pisma motoryzacyjne dalej tracą czytelników