Pisma młodzieżowe tracą czytelników. „Bravo” na czele sprzedaży
W lipcu 2014 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2014 roku wyniosła 108 945 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 31 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 26,11 proc. do poziomu 61 130 egz.
Z pozycji czwartej na ostatnią lokatę podium awansował, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał w ciągu roku o 17,35 proc. do 55 922 egz.
Natomiast na czwarte miejsce spadł „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się o 38,55 proc. i wyniosła 47 370 egz.
ZKDP |
lipiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
173 251 |
108 945 |
108 945 |
219 740 |
157 881 |
157 881 |
Fun Club |
99 964 |
61 130 |
61 130 |
109 988 |
82 728 |
82 728 |
Bravo Girl |
89 956 |
55 922 |
55 922 |
104 960 |
67 661 |
67 661 |
Twist |
84 861 |
47 370 |
47 370 |
109 956 |
77 083 |
77 083 |
W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Bravo Girl” - było to 63,26 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
173 251 |
108 945 |
108 945 |
175 589 |
106 023 |
106 023 |
Fun Club |
99 964 |
61 130 |
61 130 |
99 944 |
52 263 |
52 263 |
Bravo Girl |
89 956 |
55 922 |
55 922 |
90 045 |
34 253 |
34 253 |
Twist |
84 861 |
47 370 |
47 370 |
84 982 |
33 350 |
33 350 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Pisma młodzieżowe tracą czytelników. „Bravo” na czele sprzedaży
nie jest jeszcze tak zle, ale ciekawym zmian i czy w ogole wprowadza, oprocz pozbycia sie ludzi.
pozdrawiam wszystkich z mlodziezowki, ktorzy czuja, ze kierowane jest to do nich.
trzymajcie sie, nie macie wyboru.