SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PBC: Wyborcza przed Faktem

W zestawieniu najchętniej czytanych dzienników w okresie od sierpnia 2006 roku do stycznia 2007 roku prowadzi Gazeta Wyborcza, wyprzedzając nieznacznie Fakt. Kto liderem wśród tygodników i miesięczników?

Czytelnictwo „Gazety Wyborczej” w badanym okresie wyniosło 19,6 proc. Wicelidera zestawienia, tabloid „Fakt”, czytało 18,82 proc. respondentów. Na trzecim miejscu znalazł się „Super Express” z czytelnictwem na poziomie 8,80 proc., zaś czwartą pozycję zajął „Dziennik” (8,25 proc.). 

Dzienniki procent respondentów
Gazeta Wyborcza 19,60%
Fakt 18,82%
Super Express 8,80%
Dziennik Polska Europa Świat 8,25%
Metro (dziennik bezpłatny) 7,79%
Rzeczpospolita 5,27%
Przegląd Sportowy 5,18%
Gazeta Prawna 2,25%
Giełda Samochodowa 1,17%
Gazeta Podatkowa 1,00%
Puls Biznesu 0,56%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,21%

W kategorii tygodników niezmiennym liderem, z ogromna przewagą, jest tygodnik telewizyjny Bauera „Tele Tydzień”, którego czyta 36,9 proc. Polaków. Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” z czytelnictwem na poziomie 20,91 proc. Trzecia lokata należy do „Pani Domu” (19,55 proc.). Wśród tygodników opinii najchętniej czytany jest „Newsweek”, na którego wskazało 10,73 proc. respondentów, dając mu jednocześnie 8 miejsce w rankingu tygodników ogółem.

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 36,90%
Życie na Gorąco 20,91%
Pani Domu 19,55%
Przyjaciółka 18,06%
Chwila dla Ciebie 16,74%
NAJ 15,48%
Tina 13,85%
Newsweek 10,73%
Wprost 10,10%
Tele-Świat 9,64%
Gala 9,63%
Auto Świat 9,50%
Angora 9,33%
Polityka 8,09%
Twoje Imperium 7,18%
To i Owo 6,21%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 5,31%
Teleprogramy 4,78%
Super TV 4,51%
Przekrój 4,46%
Takie jest Życie 4,42%
Motor 4,25%
Rewia 3,68%
Imperium TV 3,60%
Gość Niedzielny 3,55%
Forum 1,77%
Tele Max 1,59%
Bella Relaks 1,50%
Świat i Ludzie 1,40%
Jarmark 1,12%
Tygodnik Siedlecki 0,77%
Panorama Leszczyńska 0,59%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,58%
Tygodnik Ostrołęcki 0,55%
Tygodnik Nr 1 0,29%

W zestawieniu dwutygodników na czele jest „Z Życia wzięte”, z czytelnictwem na poziomie 11,53 proc., Kolejne miejsca należą do „Vivy” (10,7 proc.) i „Komputer Świata” (9,16 proc.).

Dwutygodniki procent respondentów
Z Życia Wzięte 11,53%
Viva 10,70%
Komputer Świat 9,16%
Bravo 6,13%
Sukcesy i Porażki 4,23%
Bravo Sport 3,76%
Bravo Girl 3,19%
Świat Seriali 2,82%
Monitor Księgowego 0,87%

W kategorii miesięczników niezmiennym liderem pozostaje poradniczy magazyn „Claudia”, którego czytelnictwo zadeklarowało 14,45 proc. pytanych. Druga pozycja przypadła „Twojemu Stylowi”, czytanemu przez 12,08 proc. respondentów. Na trzecim miejscu są „Cztery Kąty” (11,23 proc.), a na czwartym - „Olivia” (9,86 proc.).

Miesięczniki procent respondentów
Claudia 14,45%
Twój Styl 12,08%
Cztery Kąty 11,23%
Olivia 9,85%
Poradnik Domowy 9,44%
Focus 8,84%
Mój Piękny Ogród 7,48%
Auto Moto 7,13%
Świat Kobiety 6,99%
Murator 6,96%
Mamo To Ja 6,21%
Moje Mieszkanie 5,80%
Dobre Rady 5,79%
CKM 5,73%
Avanti 5,62%
National Geographic 5,06%
Glamour 4,80%
CD Action 4,44%
Ładny Dom 4,18%
Dziewczyna 4,06%
Cosmopolitan 4,06%
Auto Motor i Sport 4,05%
Uroda 3,72%
Playboy 3,66%
Pani 3,64%
Zdrowie 3,43%
PC Format 3,33%
Twoje Dziecko 3,32%
M jak mieszkanie 3,29%
Moje Gotowanie 3,29%
Popcorn 3,26%
Przegląd Reader's Digest 3,19%
Dziecko 3,14%
Joy 3,10%
Dom & Wnętrze 3,08%
Samo Zdrowie 3,04%
Kuchnia 3,02%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,97%
Elle 2,92%
Cienie i Blaski 2,79%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,75%
Komputer Świat Ekspert 2,74%
Kwietnik 2,70%
Świat Motocykli 2,42%
Film 2,37%
Rodzice 2,34%
Burda 2,31%
Vita 2,25%
Twist 2,24%
Mój Piękny Dom 1,97%
Dobre Wnętrze 1,96%
Click 1,95%
Zwierciadło 1,85%
Komputer Świat - Gry 1,82%
Logo 1,77%
Majster 1,56%
Sekrety Serca 1,48%
Twój Maluszek 1,45%
Zbuduj Dom 1,27%
Men's Health 1,18%
Na ścieżkach życia 1,16%
Play 1,04%
Sól i Pieprz 1,02%
Forbes 0,91%
Sukces 0,91%
Elle Decoration 0,88%
Podróże 0,77%
Shape 0,74%
Voyage 0,63%
Fun Club 0,58%
Architektura-Murator 0,56%
Żagle 0,51%
Manager Magazin 0,47%

Jedynym odnotowanym w badaniu dwumiesięcznikiem był „Pani Domu Poleca”, który czytało 5,5 proc. respondentów.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2006 roku do stycznia 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 15 – 75 lat (23 671 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: PBC: Wyborcza przed Faktem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl