SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PBC kontra Axel Springer Polska

Rada nadzorcza Polskich Badań Czytelnictwa zdecydowała wczoraj o wezwaniu firmy Axel Springer Polska do wycofania specjalnej nakładki na program Soft Report Explorer, grupującej dzienniki wydawnictwa w pakiet. Spółka nie zamierza jednak tego uczynić.

Nakładka na wykorzystywany do analiz danych o poziomie czytelnictwa program Soft Report Explorer została udostępniona przez Axel Springer Polska w miniony piątek 9 stycznia br. Pozwala ona media plannerom na szybkie zestawianie tytułów wydawnictwa zgrupowanych w pakiecie "Press Power" (w jego skład wchodzą "Fakt", "Dziennik", "Przegląd Sportowy" i "Sport"), zamiast ich pojedynczego analizowania. Aplikacja została przygotowana na zlecenie spółki przez instytut A MillwardBrown SMG/KRC.

Zdaniem rady nadzorczej Polskich Badań Czytelnictwa wdrożenie "modyfikacji do przeglądarki Soft Report Explorer wprowadzającej zmienną 'Press Power'" było sprzeczne z umową wiążącą PBC i Axel Springer Polska. Organ wezwał wydawnictwo do niezwłocznego wycofania tej nakładki i poinformowania o tym rynku na łamach internetowych serwisów branżowych. Za taką decyzją rady głosowało 12 z 13 jej członków.

Axel Springer Polska nie widzi jednak żadnej sprzeczności swoich działań z umową z Polskimi Badaniami Czytelnictwa. - Nasza nakładka to jedynie rodzaj kalkulatora - narzędzie analizujące dane PBC. Aplikacja w żaden sposób nie zmienia danych źródłowych, a my nie publikujemy wyników PBC, czyli nie naruszamy obszaru kompetencji PBC - mówi nam Anna Gancarz, PR manager w wydawnictwie.

- Nakładka została bardzo dobrze przyjęta przez agencje i domy mediowe, co utwierdza nas w przekonaniu, że produkt jest na rynku potrzebny. Podobne aplikacje, grupujące tytuły w pakiety, mogą stosować nasi konkurenci. Nasza nakładka w żaden sposób nie blokuje im takiej możliwości - tłumaczy nam Gancarz.

Jak się dowiedzieliśmy, z analizy danych o czytelnictwie wykonanej przy użyciu nakładki wynika, że tytuły Axel Springer Polska zgrupowane w pakiecie "Press Power" znajdują się na drugim miejscu w rankingu PBC po tygodniku "Tele Tydzień".

Dołącz do dyskusji: PBC kontra Axel Springer Polska

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl