SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Parkiet” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej. Tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie

W lutym br. większość dzienników ogólnopolskich zanotowało w kioskach spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Parkiet”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w lutym 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 305 089 egz. W porównaniu do lutego 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,93 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,91 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 142 372 egz., notując spadek o 2,50 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,41 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 8,36 proc. i wyniosła 105 062 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,94 proc.

Jedynym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 20,03 proc. do 20 961 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.

Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał bowiem o 18,18 proc. do 1 098 egz.

ZKDP

luty

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

308 457

308 457

305 089

3 157

324 530

324 530

320 918

3 375

Super Express

143 938

143 218

142 372

846

147 719

146 999

146 018

982

Gazeta Wyborcza

172 598

152 386

105 062

45 278

186 677

168 076

114 648

51 156

Przegląd Sportowy

28 775

28 775

27 852

563

31 968

31 968

31 017

602

Gazeta Polska Codziennie

21 497

21 482

20 961

200

18 077

18 068

17 463

173

Dziennik Gazeta Prawna

52 124

44 622

10 098

24 252

55 172

45 272

10 589

25 787

Rzeczpospolita

55 214

55 125

7 901

36 100

57 677

57 301

7 988

39 107

Puls Biznesu

12 405

10 050

1 596

5 717

13 961

10 691

1 684

6 221

Parkiet Gazeta Giełdy

4 779

4 423

1 098

1 504

5 222

4 729

1 342

1 581

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

 

Dołącz do dyskusji: „Parkiet” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej. Tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lexus
GW w marcu spadnie sprzedaż kioskowa poniżej 100 tys. W kolejnym kwartale spadnie znowu prenumerata i sprzedaż ogółem spadnie poniżej 150 tys. Kiedy zacznie się dokładamy do interesu?
0 0
odpowiedź
User
sammler
Czyli Wyborcza sprzedaje średnio 115 sztuk w każdym mieście (przede wszystkim do mieszkańców miast kieruje wszak swoją ofertę). Średnia liczba mieszkańców we wszystkich 919 miastach w Polsce to 4451 osób. Przeciętnie więc nabywa ją co 40. osoba mijająca kiosk. Albo inaczej: wśród każdych 100 osób, na zakup Wyborczej decyduje się mniej więcej 2,6. To dużo czy mało? Szacuję, że inteligentów mamy jednak w społeczeństwie 5-10x tyle...
0 0
odpowiedź
User
sammler
Głupotę napisałem... Przez spacje w liczbach źle policzyłem średnią liczbę mieszkańców (coś wydawała mi się za mała)... Wynosi ona ok. 25300 osób na miasto... Czyli 1 Wyborcza sprzedaje się na 220 osób mijających kiosk... Wynik jeszcze lepszy! Jak wszystkie biznesy Agory :)
0 0
odpowiedź