„Pani” o 42 proc. więcej z reklam, „Claudia” i „Show” o 20 proc. (TOP 10)
Wpływy reklamowe magazynów w trzech pierwszych kwartałach br. wzrosły w porównaniu z tym samym okresem ub.r. niemal o 12 proc. Dynamika przychodów „Pani”, „Show” czy „Tele Tygodnia” była większa od całego rynku magazynów. Nadal spadają wydatki na reklamę w „Newsweek Polska”.
W okresie od stycznia do września br. magazyny zarobiły na reklamach ponad 2,8 mld zł. Było to 11,9 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Liderem przychodów wśród czasopism niezmiennie pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), w którym reklamodawcy wydali w omawianym okresie 178,7 mln zł, zwiększając nakłady w skali roku o 15,4 proc.
Drugie miejsce utrzymuje dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 131,2 mln zł (wzrost o 3 proc.), a trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił 120,2 mln zł (16,3 proc. więcej). Telewizyjny tygodnik Bauera wciąż utrzymuje pozycję lidera wśród tzw. tv guide'ów - w sierpniu br. jego średnia sprzedaż wynosiła 709 286 egz.
Z czołówki magazynów o największych przychodach z reklam najwyższą ich dynamikę rok do roku zanotował miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Wpływy reklamowe tego tytułu rosły w tym czasie niemal czterokrotnie szybciej niż cały rynek reklamy w magazynach – zwiększyły się bowiem o blisko 42 proc., do 69,2 mln zł.
Szybciej niż rynek rosły też wydatki na reklamę w dwutygodniku „Show” (Wydawnictwo Bauer). Reklamodawcy zwiększyli wydatki w nim o 21,2 proc., do 59,5 mln zł.
19,1 proc. więcej zarobił miesięcznik „Claudia” (Burda Media Polska) - 62,7 mln zł. Z kolei „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) zwiększyła wpływy z reklam o 12,8 proc. - do 63,8 mln zł. Na reklamy w dwutygodniku „Party” (Edipresse Polska) marketerzy wydali natomiast 81,2 mln zł (11,3 proc. więcej niż rok temu).
Praktycznie na tym samym poziomie były w omawianym okresie br. przychody reklamowe tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) i wyniosły 90,4 mln zł.
Spośród dziesięciu czasopism o największych wpływach z reklam jedynie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił w porównaniu z rokiem ub. mniej. Jego przychody spadły o 7,2 proc., do 75,2 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IX 2015 |
I-IX 2016 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
154 856 575 zł |
178 707 286 zł |
15,4 |
VIVA |
127 333 013 zł |
131 194 824 zł |
3 |
TELE TYDZIEŃ |
103 418 883 zł |
120 243 522 zł |
16,3 |
WPROST |
89 982 494 zł |
90 425 963 zł |
0,5 |
PARTY |
72 952 743 zł |
81 221 335 zł |
11,3 |
NEWSWEEK POLSKA |
80 976 892 zł |
75 178 231 zł |
-7,2 |
PANI |
48 843 223 zł |
69 187 367 zł |
41,7 |
PRZYJACIÓŁKA |
56 578 511 zł |
63 848 709 zł |
12,8 |
CLAUDIA |
52 657 081 zł |
62 727 401 zł |
19,1 |
SHOW |
49 077 141 zł |
59 478 176 zł |
21,2 |
razem |
2 522 713 879 zł |
2 822 511 450 zł |
11,9 |
Dołącz do dyskusji: „Pani” o 42 proc. więcej z reklam, „Claudia” i „Show” o 20 proc. (TOP 10)