SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Optymiści w sieci

Społeczność Internautów nabiera znaczenia nie tylko pod względem ilościowym (stanowi ona obecnie 28% populacji w wieku 15-75 lat, czyli ok. 8.4 mln osób), ale również pod względem spójności cech społeczno-demograficznych

W ten sposób społeczność Internautów coraz wyraźniej odróżnia się od grupy osób nie korzystających z sieci.

Wśród użytkowników globalnej sieci komputerowej przeważają ludzie młodzi, studenci lub uczniowie, a co za tym idzie również osoby niepracujące. Wśród Internautów jest czterokrotnie więcej osób w wieku 15-24 niż wśród osób nie surfujących po sieci oraz siedmiokrotnie więcej uczniów i studentów.

Poza osobami uczącymi się, znaczny odsetek w grupie Internautow stanowią również obywatele uprawiający wolne zawody. Jest ich aż siedmiokrotnie więcej, niż w przypadku grupy respondentów deklarujących nie korzystanie z sieci. Internauci mogą się też pochwalić trzykrotnie liczniejszym udziałem w swoim gronie pracowników umysłowych (17% w stosunku do 6%).

Analiza danych NetTrack potwierdza także, że wśród Internautów jest więcej osób, których dochody miesięczne netto mieszczą się w przedziale 1800 PLN +. Ponadto osoby korzystające z sieci czterokrotnie częściej, niż nie korzystające deklarują, że pieniędzy starcza im na wszystkie wydatki. Można powiedzieć, że Internauci mają bardziej optymistyczne zdanie na temat swojego położenia finansowo - materialnego.

Korzystajacy z Internetu
2 565 przypadków (28,4% próby)
Jak często korzystasz z internetu  
  codziennie lub prawie codziennie 49,70%
  kilka razy w tygodniu 24,20%
  raz na tydzień 13,50%
  kilka razy w miesiącu 7,60%
  raz na miesiąc 3,00%
  rzadziej niż raz na miesiąc 2,00%
  trudno powiedzieć 0,00%
Gdzie korzystasz z internetu  
  w domu 62,50%
  w pracy 23,90%
  w szkole / na uczelni 22,10%
  u znajomych 13,50%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym 12,40%
  w innym miejscu 1,30%
Którą stronę internetową odwiedziłeś w ciągu miesiąca?  
  ONET (www.onet.pl) 73,60%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 62,20%
  GOOGLE (www.google.pl) 53,20%
  INTERIA.PL (www.interia.pl) 41,50%
  GADU-GADU (www.gadugadu.pl) 40,30%
  ALLEGRO (www.allegro.pl) 32,50%
  IDEA (www.idea.pl) 18,50%
  PORTAL O2 (www.o2.pl) 17,70%
  PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) 16,70%
  ERA (www.era.pl) 13,10%

Źródło: Net Track, Millward Brown SMG/KRC 
Okres: Styczeń 2005 : Marzec 2005 
Grupa celowa:  Korzystający z Internetu 
Próba: 2 565 przypadków 

Dołącz do dyskusji: Optymiści w sieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl