SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

OpenCellular to kolejny pomysł Facebooka na dostarczanie internetu do najuboższych regionów świata

Mark Zuckerberg ogłosił, że Facebook startuje z nową inicjatywą wspierającą poszerzenie bazy użytkowników internetu w najuboższych regionach świata. W ramach projektu OpenCellular będą instalowane puszki przekaźnikowe, które mają pomagać dostarczać internet do miejsc, w które jeszcze on nie dociera. Jest to projekt open source.

Jak zauważa Mark Zuckerberg we wpisie na swoim profilu na Facebooku, ponad 4 mld osób na świecie wciąż nie ma stałego dostępu do internetu, nawet przez najwolniejsze łącze. Dlatego też jego firma zainicjowała projekt Internet.org, a teraz rozpoczyna inicjatywę OpenCellular.

W jej ramach w najuboższych regionach globu będą instalowane puszki-przekaźniki wielkości pudełka do butów, które będą rozprowadzać sygnał internetowy nawet w promieniu 10 kilometrów od swojej lokalizacji. Dzięki temu urządzeniu podłączonych do internetu może być do 1500 osób.

Co ważne, OpenCellular jest projektem otwartego oprogramowania (ang. open source). Ma to zapewnić jak najłatwiejsze dołączenie do projektu wszelkim partnerom zewnętrznym. Jak pisze Zuckerberg, Facebookowi zależy na jak najszerszej współpracy przy tworzeniu projektu - szef największego medium społecznościowego na świecie deklaruje chęć współpracy ze wszystkimi podmiotami od operatorów telekomunikacyjnych po lokalnych przedsiębiorców.

To nie pierwsza i nie jedyna inicjatywa Facebooka na rzecz upowszechniania dostępu do sieci. Oprócz wspomnianych projektów Internet.org i OpenCellular, Facebook przygotował dla użytkowników z krajów o słabym zasięgu internetu aplikację Facebook Lite, razem z Eutelsatem dostarcza internet w Afryce oraz opracował metodę rozprowadzania sygnału internetowego za pomocą wiązki laserowej wysyłanej z drona napędzanego energią słoneczną w ramach projektu Aquila.

Facebook powoli staje się bramą do internetu. Już w tej chwili dla najmłodszych pokoleń jest kluczowym źródłem informacji. Ponad połowa internautów czerpie bieżące informacje z platform społecznościowych, a nie bezpośrednio od wydawców - wynika z raportu Reuters Institute for the Study of Journalism. Facebook zamierza też coraz bardziej rozszerzać portfolio usług dla reklamodawców i firm. Również tych tradycyjnych. W czerwcu br. serwis ogłosił, że przygotował nowe narzędzie dla reklamodawców pozwalający sprawdzić, czy użytkownicy serwisu kupili produkt, którego reklamę niedawno widzieli. Nowe API śledzi zachowania zakupowe dzięki połączeniu z systemami CRM reklamodawców.

Dołącz do dyskusji: OpenCellular to kolejny pomysł Facebooka na dostarczanie internetu do najuboższych regionów świata

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Jak trzeba być głupim aby na jakiś facebookach zakładać konta
0 0
odpowiedź
User
Jan
Jak trzeba być głupim aby na jakiś facebookach zakładać konta
0 0
odpowiedź