Onet zmienia cennik reklamowy
Onet.pl od początku lutego wprowadza nowy cennik reklamowy, w którym poszczególne serwisy podzielone są na dwie grupy. Oprócz zmiany cen poszczególnych usług marketingowych portal wprowadza też targetowanie behawioralne przekazów reklamowych.
Oferta reklamowa Onet.pl, która obowiązywać będzie od początku lutego, obejmuje cztery usługi: reklamy w serwisach treściowych, sprzedaż pakietową, reklamę targetowaną oraz reklamę na stronie głównej. W nowym cenniku portal podzielił prowadzone przez siebie serwisy tematyczne na dwie grupy: Premium i Economy. Te pierwsze to najpopularniejsze działy portalu, np. Wiadomości, Sport, Biznes, na których reklamy - również w pakietach - są droższe, natomiast te drugie to mniej znane witryny, na których taniej można emitować treści promocyjne. Najmniej trzeba natomiast zapłacić za kampanie prowadzone na losowo dobieranych stronach portalu, czyli na zasadzie ROS (run-on-site). - Wprowadzenie podziału serwisów na Premium i Economy ma ułatwić reklamodawcom dobór odpowiedniego kontekstu treściowego oraz umożliwić dotarcie do grup celowych na atrakcyjnych kosztowo warunkach - uzasadnia Marcin Skowroński, dyrektor ds. rozwoju i strategii w Grupie Onet.pl.
Portal wprowadza też usługę targetowania behawioralnego przekazów reklamowych, w której dostępne są zarówno predefiniowane profile oparte na sposobach korzystania z serwisów przez użytkowników, jak i możliwość tworzenia profili dostosowanych do celów poszczególnych kampanii. Z kolei na stronie głównej Onet.pl można na jeden dzień wykupywać duże formaty z cappingiem (OnetImpact), a także cały szereg mniej eksponowanych przekazów graficznych lub tekstowych.
Ogółem Onet obniża ceny reklam - również tych w formacie video - w serwisach tematycznych, natomiast podnosi opłatę za mailing promocyjny, co uzasadnia rosnącym popytem na tę formę marketingową.
Dołącz do dyskusji: Onet zmienia cennik reklamowy