SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Ojciec Mateusz” zyskał milion widzów i deklasuje konkurencję

Czwartkowe premiery szóstego sezonu “Ojca Mateusza” mają milion widzów więcej niż rok wcześniej i zdecydowanie wygrywają z konkurencją. O pół miliona spadła za to widownia niedzielnych powtórek, ale one też nadal dają TVP 1 pozycję silnego lidera.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że pokazywane w czwartki o 20.30 premierowe odcinki szóstej serii „Ojca Mateusza” ogląda przeciętnie 5,19 mln widzów przy udziale wynoszącym 33,96 proc. w 4+ i 26,30 proc. w 16-49. Nadawane rok wcześniej pierwsze odcinki czwartego sezonu miały 4,2 mln oglądających (ich udział wynosił odpowiednio 27,73 proc. i 22,65 proc.)

W czasie nadawania serialu Jedynka jest zdecydowanym liderem rynku. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 18,15 proc. znajduje się kanał TVN, nadający wtedy seriale „Na Wspólnej” i „W11 - Wydział Śledczy”. Dalej plasują się: TVP 2 (9,28 proc.; „Barwy szczęścia”, „Dr. House”) i Polsat (8,68 proc.; “Ludzie Chudego” i „Hotel 52”).

Z konkurencją wygrywają też powtórki „Ojca Mateusza”, emitowane w niedziele o 17.30, dawnym paśmie premierowym serialu. Gromadzą one średnio 2,46 mln widzów, a ich udział wynosi 25,68 proc. w 4+ i 20,39 proc. w 16-49 (dane bez ostatniego odcinka).

Drugie miejsce w paśmie emisji powtórek produkcji zajmuje Polsat z udziałem wśród wszystkich widzów wynoszącym 12,93 proc. (nadaje filmy fabularne), a trzecie - TVN (12,71 proc.). Jednak trzeba dodać, że rok wcześniej widownia niedzielnych emisji była o 500 tys. osób wyższa.

Z danych telemetrycznych wynika, że „Ojca Mateusza” oglądają głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz małych miast.


Oglądalność “Ojca Mateusza”

Premiery Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
08-09-2011 5 257 112 34,72% 28,91%
15-09-2011 5 021 413 32,86% 23,88%
22-09-2011 5 303 078 34,36% 26,29%
Średnia 5 188 998 33,96% 26,30%
 
Powtórki Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
11-09-2011 2 171 716 24,55% 18,27%
18-09-2011 2 741 058 26,60% 22,04%
Średnia 2 462 987 25,68% 20,39%



Widownia konkurencji w czasie emisji serialu

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
Ojciec Mateusz 5 188 998 33,96% 26,30%
TVN 2 773 414 18,15% 17,31%
TVP 2 1 418 560 9,28% 12,51%
Polsat 1 326 289 8,68% 10,08%


Profil widowni produkcji

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 38,98% 81
Kobiety 61,02% 118
Wiek  4-9 1,16% 20
 10-15 3,50% 52
16 - 19 1,75% 31
20 - 24 2,51% 32
25 - 29 3,25% 36
30 - 34 4,93% 60
35 - 39 6,40% 87
40 - 44 5,83% 91
45 - 49 7,41% 108
50 - 54 11,30% 140
55 - 59 11,51% 148
60+ 40,46% 201
Wlk. miasta Wieś 45,25% 116
< 50 tys. 25,15% 105
50-100 tys. 8,51% 99
100-200 tys. 5,50% 68
> 200 tys. 15,59% 77
Zawód Top management 6,49% 75
Pracownicy średniego szczebla 12,44% 83
Pracownicy fizyczni i rolnicy 16,45% 82
Emeryci 48,91% 190
Inni 15,71% 51


 

Dołącz do dyskusji: “Ojciec Mateusz” zyskał milion widzów i deklasuje konkurencję

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Qaro
Skoro tak dużo ludzi ogląda to należy serial zdjąć i zastąpić Rezydencją albo innym Tuskobusem. W końcu kogo na Woronicza obchodzi oglądalność, jak powiedział towarzysz Kapuściński.
0 0
odpowiedź