SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Ojciec Mateusz” liderem seriali cotygodniowych. „Dziewczyny ze Lwowa” jedyną nowością w czołówce (raport)

Jesienią br. wśród cotygodniowych polskich seriali sezonowych największą popularnością cieszyły się produkcje TVP1, a pierwsze miejsce należało do „Ojca Mateusza”. W czołówce znalazła się tylko jedna nowość - „Dziewczyny ze Lwowa”.

„Ojciec Mateusz”, fot. TVP „Ojciec Mateusz”, fot. TVP

W jesiennej ramówce 2015 roku wśród cotygodniowych seriali największym zainteresowaniem cieszył się nadawany w czwartki o 20.30 w TVP1 serial „Ojciec Mateusz”. Jego średnia oglądalność wyniosła 4,31 mln osób, co przełożyło się na 26,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce należało do emitowanego w niedziele o 20.25 w TVP1 serialu „Dziewczyny ze Lwowa”, którego średnia widownia w jesiennej ramówce wyniosła 3,71 mln osób (21,41 proc. udziału). Jednocześnie była to najwyżej sklasyfikowana nowość w zestawieniu.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się również pokazywany przez Jedynkę w soboty o 20.25 serial „Komisarz Alex” - śledziło go 2,39 mln widzów, a jego udział wyniósł 15,33 proc.

W pierwszej piątce zestawienia znalazły się jeszcze takie produkcje jak: „O mnie się nie martw” TVP2 (emisja w piątki o 20.05, 2,05 mln widzów; 13,10 proc. udziału) oraz „Przyjaciółki” Polsatu (emisja w czwartki o 21.05, 2,02 mln widzów; 13,33 proc. udziału).

Dopiero na ósmym miejscu znalazła się druga nowość - serial Polsatu „Skazane”. Emitowaną gł. we wtorki o 22.05 obyczajową produkcję oglądało średnio 1,27 mln widzów, co przełożyło się na 9,87 proc. udziału w grupie 4+.
Ostatnie dwie pozycje (dziewiąta i dziesiąta) należały do nowości: seriali „Aż po sufit!” TVN (emisja we wtorki o 21.30, 1,08 mln widzów; 7,82 proc. udziału) oraz „Prokurator” Dwójki (emisja gł. w czwartki o 21.45, 1,06 mln widzów; 8,58 proc. udziału).

Średnia oglądalność polskich seriali cotygodniowych w jesiennej ramówce 2015 roku

Wszyscy 4+

Tytuł

Kanał

Okres emisji

Emisja (dzień i godz.)

AMR

SHR %

Ojciec Mateusz

TVP1

03.09.2015 - 26.11.2015

czwartek 20.30

4 314 967

26,84%

Dziewczyny ze Lwowa

TVP1

06.09.2015 - 29.11.2015

niedziela 20.25

3 712 867

21,41%

Komisarz Alex

TVP1

05.09.2015 - 28.11.2015

sobota 20.25

2 388 806

15,33%

O mnie się nie martw

TVP2

11.09.2015 - 04.12.2015

piątek 20.05

2 048 076

13,10%

Przyjaciółki

Polsat

03.09.2015 - 26.11.2015

czwartek 21.05

2 020 881

13,33%

Świat według Kiepskich

Polsat

02.09.2015 - 18.11.2015

środa 20.05

1 741 447

10,93%

Rodzinka.pl

TVP2

11.09.2015 - 04.12.2015

piątek 21.05

1 362 521

8,89%

Skazane

Polsat

08.09.2015 - 01.12.2015

gł. wtorek 22.05

1 266 333

9,87%

Aż po sufit!

TVN

01.09.2015 - 24.11.2015

wtorek 21.30

1 084 563

7,82%

Prokurator

TVP2

03.09.2015 - 05.11.2015

gł. czwartek 21.45

1 057 865

8,58%

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera także należała do „Ojca Mateusza” (1,13 mln widzów; 17,62 proc. udziału), a drugie miejsce zajęły „Dziewczyny ze Lwowa” (972 tys.; 13,45 proc.). Na ostatniej lokacie podium sklasyfikowany został tutaj „Świat według Kiepskich” (815 tys.; 13,13 proc.).

W tym ujęciu na szóstym miejscu uplasowała się druga najwyżej sklasyfikowana nowa produkcja - serial „Skazane” (714 tys.; 12,55 proc.).

Ósmy był tutaj „Aż po sufit!” (604 tys.; 9,93 proc.), a ostatnie miejsce zajął „Prokurator” (407 tys.; 7,49 proc.).

Średnia oglądalność polskich seriali cotygodniowych w jesiennej ramówce 2015 roku

Wszyscy 16-49

Tytuł

Kanał

Okres emisji

Emisja (dzień i godz.)

AMR

SHR %

Ojciec Mateusz

TVP1

03.09.2015 - 26.11.2015

czwartek 20.30

1 133 186

17,62%

Dziewczyny ze Lwowa

TVP1

06.09.2015 - 29.11.2015

niedziela 20.25

972 333

13,45%

Świat według Kiepskich

Polsat

02.09.2015 - 18.11.2015

środa 20.05

815 291

13,13%

Przyjaciółki

Polsat

03.09.2015 - 26.11.2015

czwartek 21.05

803 688

12,67%

Rodzinka.pl

TVP2

11.09.2015 - 04.12.2015

piątek 21.05

730 293

11,75%

Skazane

Polsat

08.09.2015 - 01.12.2015

gł. wtorek 22.05

713 799

12,55%

O mnie się nie martw

TVP2

11.09.2015 - 04.12.2015

piątek 20.05

689 599

11,53%

Aż po sufit!

TVN

01.09.2015 - 24.11.2015

wtorek 21.30

603 511

9,93%

Komisarz Alex

TVP1

05.09.2015 - 28.11.2015

sobota 20.25

584 825

9,50%

Prokurator

TVP2

03.09.2015 - 05.11.2015

gł. czwartek 21.45

407 479

7,49%

W zestawieniu ujęto średnie wyniki oglądalności polskich seriali fabularnych (z wyłączeniem produkcji typu scripted-docu) w jesiennych ramówkach 2015 roku TVP1, TVP2, Polsatu i TVN, które w ciągu tygodnia miały tylko jeden odcinek premierowy.

Ranking nie uwzględnia serialu „Na dobre i na złe”, ponieważ premierowo pokazywany jest on od września do czerwca.

Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” liderem seriali cotygodniowych. „Dziewczyny ze Lwowa” jedyną nowością w czołówce (raport)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Me
Ale dlaczego "Na dobre..." nie jest w zestawieniu, skoro jest w jesiennej ramówce? Okres od września do czerwca chyba jesień obejmyje?
0 0
odpowiedź
User
R2D2
Tu chodzi o seriale puszczane w transzach po kilkanaście odcinków, z przerwą nie tylko wakacyjną, ale i zimową. Każdy z seriali w zestawieniu ma teraz przerwę w emisji, a w ciągu roku puszczane są dwa sezony. Gdyby NDiNZ był uwzględniony, prawdopodobnie walczyłby z OM o pierwsze miejsce
0 0
odpowiedź
User
STOP CENZURZE W INTERNECIE !!!
Szanowna redakcjo wirtualnemedia.pl dlaczego usuwacie komentarze ??? Czy jesteście za wolnością słowo w internecie czy za cenzurą ??? Podobno Komitet Obrony Demokracji walczy o demokrację i wolność słowa dla wszystkich Polaków czy tylko dla wybranych ???
Jeśli Państwo usuniecie ten komentarz to pojawi się on powtórnie ponieważ jestem za wolnością słowa i uważam że trzeba kulturalnie i merytorycznie rozmawiać na temat wolności słowa w internecie a nie ignorować opinię internautów.
0 0
odpowiedź