Oglądalność reklam w trakcie Super Bowl
Największą oglądalność w trakcie ostatniego finału ligi futbolu amerykańskiego NFL miała reklama damskiej bielizny firmy Victoria's Secret.
Wyemitowana ona została w trakcie ostatnich trzydziestu minut meczu i obejrzało ją 103,7 miliona Amerykanów - informuje serwis Mediaweek, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Media Research.
Drugie miejsce zajęła reklama firmy Pepsi (103,6 miliona widzów), a trzecie spot stacji Fox, promujący program 'American Idol' (103,5 miliona widzów). Wszystkie trzy wymienione reklamy nadane zostały między 21:44 a 21:45 amerykańskiego czasu.
Na kolejnych czterech miejscach znalazły się reklamy wyemitowane między 21:00 a 21:30. Promowały one marki: E Trade (102,9 miliona widzów), Bud Light (101,5 mln), Hyundai (101,5 mln) oraz Coca-Cola (101,1 mln).
Z kolei najczęściej oglądaną reklamą za pomocą urządzeń DVR (Digital Video Recorder), był spot koncernu Walt Disney, promujący film 'Chronicles of Narnia: Prince Caspian' (Opowieści z Narnii: Książę Kaspian). Został on wyemitowany o 19:46, a za pomocą DVR odtworzyło go później 4,1 miliona osób. Pod tym względem następne w kolejności były: 'American Idol', dwa spoty Pepsi, General Motors Yukon Trucks oraz Bud Light (po 4 miliony).
W sumie, relacja z Super Bowl na antenie telewizji Fox, zawierała 50 minut i 52 sekundy czasu reklamowego. W tym czasie wyemitowano 84 reklamy promujące 52 unikalne marki (najwięcej: Bud Light - 6 i Coca-Cola - 4).
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: Oglądalność reklam w trakcie Super Bowl