Ofensywa reklamowa miasta Szczecin
Władze Szczecina ujawniły plany tegorocznej promocji miasta prowadzonej pod hasłem "The most visionary city in Europe. Poznaj wizję". Miasto chce reklamować swój wizerunek, przez kulturę, edukację, sport i rozrywkę.
Głównym celem promocji w tym roku jest ogólnopolska prezentacja miasta oraz kontynuacja wewnętrznej integracji jego mieszkańców. Szczecin zamierza zachęcać młodych ludzi do myślenia, że z tego miasta niekoniecznie trzeba wyjeżdżać, ale warto w nim zostać albo do niego wrócić. W związku z tym w maju ruszy kampania mająca przekonać uczniów do myślenia o Szczecinie podczas planowania studiów.
Jednym z głównych tematów wykorzystywanych w promocji miasta w 2008 r. jest kultura. W tej dziedzinie komunikacja odbywa się wokół projektu Europejska Stolica Kultury 2016, do którego Szczecin przystąpił jeszcze w ubiegłym roku Poza tym rozpoczęła się już ogólnopolska kampania reklamująca Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2008, który w drugiej połowie kwietnia odbędzie się w Szczecieni. Kampania obejmuje outdoor, spoty radiowe, ogólnopolski dodatek festiwalowy oraz ogólnopolskiego tournee przedstawienia "Wesela" w reżyserii Anny Augustynowicz.
Z kolei w ramach akcji "promocja miasta przez sport" władze Szczecina zawierają obecnie umowy dotyczące współpracy z kilkunastoma klubami i stowarzyszeniami. Około 1,9 mln zł z budżetu miasta zostanie przeznaczone na działanie prowadzone wspólnie z lokalnymi klubami, m.in. Pogonią Handball, Pogonią'04 Szczecin, Miejskim Klubem Pływackim, MKL Szczecin, KS Piast, AZS Koszykówką, KS Morze Bałtyk. Natomiast w związku lipcowymi mistrzostwami Polski w lekkiej atletyce, które odbędą się w Szczecinie, zostanie przeprowadzona kampania zachęcająca kibiców i turystów do odwiedzenia tym czasie miasta. Imprezę będzie promować specjalny utwór w wykonaniu Moniki Pyrek i Marysi Sadowskiej.
Z kolei wszystkie letnie wydarzenia mające miejsce w Szczecinie mają być promowane w ramach jednej kampanii, której roboczy tytuł brzmi "przypływ lata". Pierwszą letnią imprezą odbywającą się w mieście będą Dni Morza, których organizację wspiera browar Bosman. Później planowany jest Baltic Summer Festiwal, Szczecin Music Fest, w ramach którego wstąpi Suzan Vega, oraz festiwal Gramy z występem niemieckiej grupy Reamonn.
Natomiast w połowie kwietnia władze Szczecina ujawnią konkretne działania promocyjne dotyczące wizerunku miasta, których planowanie zajęło pół roku. Na razie wiadomo, że Szczecin zamierza konkurować z innymi miastami w euroregionie i wzorować się na najbardziej kreatywnych miastach Europy, dlatego hasło nowej kampanii stworzono w języku angielskim: "The most visionary city in Europe". Strategia promocyjna, której wdrożenie będzie kosztowała miasto 480 tys. zł, poprzedziła analiza kondycji wizerunku Szczecina i jego postrzegania przez Polaków i cudzoziemców, opracowanie systemu identyfikacji wizualnej oraz wizji miasta. Zgodnie z nią Szczecin ma się odwrócić w stronę wody, ekologii i łączyć w sobie zalety metropolii i miejsca wygodnego do życia.
Dołącz do dyskusji: Ofensywa reklamowa miasta Szczecin