SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Od wczoraj 'Przyjaciółka' jest dwutygodnikiem

Wczoraj po raz pierwszy "Przyjaciółka" (Edipresse Polska) ukazała się jako dwutygodnik. Wcześniej pismo było tygodnikiem. Zmieniła się też jego zawartość, szata graficzna i cena. Relaunch wspiera kampania reklamowa.

- "Przyjaciółka" nadal pozostaje w segmencie poradników, nie zmienia się jej grupa docelowa, ani też konkurencja - podkreśla Małgorzata Franke, dyrektor wydawnicza tytułu. - Decyzja o zmianie periodyczności to jest wyłącznie nasza odpowiedź na zmiany rynkowe. Została ona poparta długimi badaniami, w których brały udział czytelniczki całego segmentu pism poradnikowych. I wszystkie wypowiedziały się nie tylko na "tak", ale bardzo entuzjastycznie podeszły do naszej propozycji. Stąd nasze przekonanie o sukcesie tego projektu - dodaje.

W związku ze zmianą częstotliwości ukazywania się "Przyjaciółki", objętość pisma wzrosła z 52 do 84 stron. Poszerzone zostały działy kuchnia, moda, uroda, zdrowie, psychologia i reportaże. Na łamach tytułu pojawiły się nowe sekcje, m.in. podróże oraz 7-stronicowy dodatek kulinarny z przepisami do zbierania. Magazyn ma też odświeżoną szatę graficzną, jest drukowany na lepszym papierze i ma grubszą okładkę.

przyjaciolka

Wydawca zdecydował się również na obniżenie podstawowej ceny "Przyjaciółki" z 1,70 zł do 0,99 zł, podkreślając jednak, że jest to cena promocyjna. - Niska cena pisma to okazja, że sięgną po nie czytelniczki, które do tej pory nie miały okazji spotkać się z "Przyjaciółką". Zatem chcemy nie tylko sprostać wymaganiom naszych dotychczasowych czytelniczek, ale też zyskać nowe i w ten sposób rozszerzyć grupę czytelniczą - tłumaczy Małgorzata Franke.

Nakład pierwszego numeru odnowionej "Przyjaciółki" wyniósł ponad 700 tys. egz., w tym nakład mutacji podstawowej magazynu (bez gadżetu) - 550 tys. egz. Do pozostałych 150 tys. egz. dołączono dwa dodatki do wyboru: książkę "Obietnice" z nowej serii Saga skandynawska (cena pisma z tym dodatkiem to 3,99 zł ) albo płytę z nowej kolekcji disco polo (9,99 zł). Kolejne numery tytułu mają być drukowane w ilości ok. 600 tys. egz. Wydawca liczy, że ukazujące się jako dwutygodnik pismo będzie się sprzedawać w ilości ok. 400 tys. egz. Dla porównania, średnia sprzedaż ogółem "Przyjaciółki" w 2008 roku (bez grudnia) wyniosła 272 743 egz. (dane ZKDP).

Wejściu na rynek zmienionej "Przyjaciółki" towarzyszy silna kampania promocyjna, która obejmuje swoim zasięgiem telewizję, radio, outdoor, prasę codzienną, magazyny z portfolio Edipresse Polska oraz internet. Kreację spotu przygotował dział marketingu wydawnictwa we współpracy ze studiem produkcyjnym, a media zaplanował dom mediowy ZenithOptimedia. Edipresse Polska nie ujawnia czasu trwania promocji, będzie on bowiem zależeć od wyników sprzedaży tytułu.

Dołącz do dyskusji: Od wczoraj 'Przyjaciółka' jest dwutygodnikiem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
becia_751
Fajne pisemko, czytam je od "wieków".
Ps. Miło by było , jak byście dodali do gazetki odcinki z filmem "Domek na Prerii"
0 0
odpowiedź
User
henryka; henia50k@wp.pl
Redakcja "Przyjaciolka",bardzo brzydko "pogrywa "sobie z czytelnikami.Oplacilam prenumerate,i....gazete,dostaje "jak z laski".Nie mozna sie dodzwonic do Szanownej Redakcji (numer wciaz jest zajety !)._Po co namawiacie na prenumerate (?),jezeli nie umiecie sie z umowy na czas wywiazac....?_Dla mnie,jest to "totalne lekcewazenie klienta (czytelnika ). Henia K.,z Lodzi.
0 0
odpowiedź