Od wczoraj 'Przyjaciółka' jest dwutygodnikiem
Wczoraj po raz pierwszy "Przyjaciółka" (Edipresse Polska) ukazała się jako dwutygodnik. Wcześniej pismo było tygodnikiem. Zmieniła się też jego zawartość, szata graficzna i cena. Relaunch wspiera kampania reklamowa.
- "Przyjaciółka" nadal pozostaje w segmencie poradników, nie zmienia się jej grupa docelowa, ani też konkurencja - podkreśla Małgorzata Franke, dyrektor wydawnicza tytułu. - Decyzja o zmianie periodyczności to jest wyłącznie nasza odpowiedź na zmiany rynkowe. Została ona poparta długimi badaniami, w których brały udział czytelniczki całego segmentu pism poradnikowych. I wszystkie wypowiedziały się nie tylko na "tak", ale bardzo entuzjastycznie podeszły do naszej propozycji. Stąd nasze przekonanie o sukcesie tego projektu - dodaje.
W związku ze zmianą częstotliwości ukazywania się "Przyjaciółki", objętość pisma wzrosła z 52 do 84 stron. Poszerzone zostały działy kuchnia, moda, uroda, zdrowie, psychologia i reportaże. Na łamach tytułu pojawiły się nowe sekcje, m.in. podróże oraz 7-stronicowy dodatek kulinarny z przepisami do zbierania. Magazyn ma też odświeżoną szatę graficzną, jest drukowany na lepszym papierze i ma grubszą okładkę.
Wydawca zdecydował się również na obniżenie podstawowej ceny "Przyjaciółki" z 1,70 zł do 0,99 zł, podkreślając jednak, że jest to cena promocyjna. - Niska cena pisma to okazja, że sięgną po nie czytelniczki, które do tej pory nie miały okazji spotkać się z "Przyjaciółką". Zatem chcemy nie tylko sprostać wymaganiom naszych dotychczasowych czytelniczek, ale też zyskać nowe i w ten sposób rozszerzyć grupę czytelniczą - tłumaczy Małgorzata Franke.
Nakład pierwszego numeru odnowionej "Przyjaciółki" wyniósł ponad 700 tys. egz., w tym nakład mutacji podstawowej magazynu (bez gadżetu) - 550 tys. egz. Do pozostałych 150 tys. egz. dołączono dwa dodatki do wyboru: książkę "Obietnice" z nowej serii Saga skandynawska (cena pisma z tym dodatkiem to 3,99 zł ) albo płytę z nowej kolekcji disco polo (9,99 zł). Kolejne numery tytułu mają być drukowane w ilości ok. 600 tys. egz. Wydawca liczy, że ukazujące się jako dwutygodnik pismo będzie się sprzedawać w ilości ok. 400 tys. egz. Dla porównania, średnia sprzedaż ogółem "Przyjaciółki" w 2008 roku (bez grudnia) wyniosła 272 743 egz. (dane ZKDP).
Wejściu na rynek zmienionej "Przyjaciółki" towarzyszy silna kampania promocyjna, która obejmuje swoim zasięgiem telewizję, radio, outdoor, prasę codzienną, magazyny z portfolio Edipresse Polska oraz internet. Kreację spotu przygotował dział marketingu wydawnictwa we współpracy ze studiem produkcyjnym, a media zaplanował dom mediowy ZenithOptimedia. Edipresse Polska nie ujawnia czasu trwania promocji, będzie on bowiem zależeć od wyników sprzedaży tytułu.
Dołącz do dyskusji: Od wczoraj 'Przyjaciółka' jest dwutygodnikiem
Ps. Miło by było , jak byście dodali do gazetki odcinki z filmem "Domek na Prerii"