Ocenzurowany spot Mobilkinga zgodny z prawem i etyką (wideo)
Rada Etyki Reklamy odrzuciła skargę, w której zarzucano ocenzurowanemu spotowi operatora komórkowego Mobilking dyskryminowanie kobiet. Regulator polskiego rynku reklamowego ocenił, że filmik nie łamie norm prawnych i etycznych.
W ocenzurowanej wersji reklamy Mobilkinga mężczyzna przegląda podane mu przez atrakcyjną kobietę menu, którego okładka zawiera korzystną ofertę, ale w środku są ukryte opłaty. Głos lektora informuje, że takie usługi "mogą nawet ponętnie wyglądać, jednak, trzeba im się uważnie przyjrzeć", natomiast bohater filmiku komentuje: "Większość operatorów zachowuje się jak kobiety - nie zawsze mówią całą prawdę".
Reklama w tej formie postała po wielu protestach na pierwszy spot Mobilkinga, w którym przedstawiono atrakcyjne kobiety nieudolnie próbujące wykonywać typowo "męskie" czynności. Mimo to również ocenzurowana wersja filmu reklamowego wywołała protest jednego z odbiorców, który argumentując, że spot obraża i dyskryminuje kobiety, domagał się ukarania promowanego w nim operatora. Rada Etyki Reklamy odrzuciła jednak tą skargę, uznając, że reklama mieści się w ramach przyjętych norm etycznych i nie łamie obowiązującego prawa.
Kreacja spotów została przygotowana przez agencję Kaspen, natomiast zakupem mediów zajął się dom mediowy Mindshare.
Dołącz do dyskusji: Ocenzurowany spot Mobilkinga zgodny z prawem i etyką (wideo)