o2 i Interia ze 100 mln odsłon mobilnych, najbardziej umobilnione Sport.pl i Pudelek.pl
W grudniu ub.r. czołowi wydawcy i portale zanotowały kolejne wzrosty ruchu z urządzeń mobilnych. Wśród portali największy udział odwiedzalności w tym kanale mają Sport.pl, Pudelek.pl, Ulub.pl i Plotek.pl.
W grudniu ub.r. nie zmieniła się kolejność czołowych 10 wydawców internetowych, których serwisy notują najwięcej krajowych odsłon mobilnych. Przy czym wszyscy w skali miesiąca osiągnęli pod tym względem duże wzrosty. I tak liderujące witryny Onetu i RASP zyskały w porównaniu do listopada 19,8 mln odsłon mobilnych (to wzrost o 7,9 proc.), strony Allegro i GG - 11,3 mln (4,6 proc. w górę), a serwisy Wirtualnej Polski - aż 29 mln (12,9 proc. w górę). Z kolei Grupa o2 dzięki wzrostowi o 12,9 mln przekroczyła poziom 100 mln odsłon mobilnych, a Grupie Interia po zyskaniu przez miesiąc 10,5 mln brakuje do tego pułapu już bardzo niewiele.
Na stronach Grupy Gazeta.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły w grudniu 15,3 proc. wszystkich odsłon, natomiast w serwisach Allegro i GG - tylko 6,2 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2013 roku
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile |
|||
lp. |
węzeł |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
Grupa Onet - RASP |
270 417 409 |
10,81% |
2 |
Grupa Allegro - GG |
257 787 098 |
6,21% |
3 |
Grupa Wirtualna Polska |
254 812 976 |
11,59% |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
115 175 561 |
15,27% |
5 |
Grupa O2 |
100 992 253 |
14,24% |
6 |
Grupa Interia.pl |
99 718 608 |
10,20% |
7 |
Grupa Społeczności.pl |
59 647 180 |
14,78% |
8 |
Grupa Polskapresse - Media Regionalne |
26 211 532 |
10,63% |
9 |
photoblog.pl |
25 044 682 |
20,12% |
10 |
ulub.pl |
18 323 058 |
21,23% |
11 |
Grupa Demotywatory.pl |
18 041 350 |
6,42% |
12 |
Grupa TVN |
17 545 876 |
13,27% |
13 |
filmweb.pl |
16 412 804 |
6,72% |
14 |
Grupa Edipresse.pl |
8 895 748 |
13,69% |
15 |
Grupa Murator - Time |
8 065 620 |
11,84% |
16 |
wiocha.pl |
6 608 618 |
8,04% |
17 |
trojmiasto.pl |
6 462 044 |
15,44% |
18 |
rozklad-pkp.pl |
5 487 340 |
17,69% |
19 |
sportowefakty.pl |
5 455 433 |
18,32% |
20 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
5 311 278 |
7,06% |
Pod względem liczby krajowych cookies mobilnych zdecydowanym liderem - z 6,94 mln - była w grudniu Grupa Onet i RASP. Prawie milion mniej zanotowały strony Wirtualnej Polski, które z kolei o 615 tys. wyprzedziły witryny Allegro i GG.
>>> Interia dołączyła do pomiaru audio/wideo i lideruje w nim razem z Onetem i RASP
TOP10 grup witryn i witryn niezgrupowanych |
||||
według liczby cookies krajowych mobilnych |
||||
lp. |
węzeł |
cookies krajowe mobilne |
różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca |
|
% |
różnica |
|||
1 |
Grupa Onet - RASP |
6 945 699 |
10,59% |
665 108 |
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
5 959 193 |
14,11% |
736 788 |
3 |
Grupa Allegro - GG |
5 344 136 |
9,73% |
473 744 |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
4 662 212 |
9,96% |
422 481 |
5 |
Grupa Interia.pl |
4 237 065 |
13,01% |
487 692 |
6 |
Grupa O2 |
3 305 633 |
10,73% |
320 299 |
7 |
Grupa Polskapresse - Media Regionalne |
2 637 428 |
9,84% |
236 331 |
8 |
Grupa TVN |
1 709 152 |
14,12% |
211 429 |
9 |
Grupa Murator - Time |
1 607 083 |
14,00% |
197 397 |
10 |
Grupa Edipresse.pl |
1 439 452 |
22,12% |
260 772 |
Onet.pl zyskał w skali miesiąca 30,3 krajowych odsłon mobilnych, WP.pl - 37,8 mln, a Tablica.pl - 16 mln.
Na Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) aż 27,4 proc. wszystkich odsłon krajowych stanowiły mobilne, na Pudelek.pl (Grupa o2) - 21,9 proc., natomiast na Ulub.pl - 21,2 proc. Z drugiej strony na Allegro.pl tylko 3,9 proc. ruchu krajowego pochodziło z urządzeń mobilnych, na Otomoto.pl (Grupa Allegro - GG) - 6 proc., a na Filmwebie - 6,7 proc.
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile |
|||
lp. |
węzeł |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
onet.pl |
238 754 040 |
10,57% |
2 |
wp.pl |
214 928 900 |
12,89% |
3 |
tablica.pl |
116 409 797 |
12,53% |
4 |
allegro.pl |
107 940 646 |
3,86% |
5 |
interia.pl |
70 839 279 |
11,25% |
6 |
fotka.pl |
58 477 974 |
15,37% |
7 |
gazeta.pl |
56 539 449 |
13,48% |
8 |
pudelek.pl |
40 068 996 |
21,87% |
9 |
o2.pl |
33 346 370 |
13,90% |
10 |
photoblog.pl |
25 044 682 |
20,12% |
11 |
ulub.pl |
18 323 058 |
21,23% |
12 |
filmweb.pl |
16 412 804 |
6,72% |
13 |
sport.pl |
15 954 665 |
27,44% |
14 |
tvn24.pl |
14 989 796 |
18,26% |
15 |
otomoto.pl |
12 978 419 |
6,00% |
16 |
plotek.pl |
12 143 668 |
20,91% |
17 |
orange.pl |
10 610 933 |
11,94% |
18 |
chomikuj.pl |
10 380 817 |
7,99% |
19 |
ceneo.pl |
9 326 663 |
10,88% |
20 |
nocoty.pl |
8 822 384 |
7,35% |
Dołącz do dyskusji: o2 i Interia ze 100 mln odsłon mobilnych, najbardziej umobilnione Sport.pl i Pudelek.pl