SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe badanie w ofercie instytutu GfK Polonia

GfK Polonia poszerza ofertę badań farmaceutycznych, wprowadzając produkt pod nazwą GfK REP

GfK*REP, czyli Reps Effort Panel, to badanie ciągłe, panelowe, realizowane z lekarzami wybranych specjalności, oparte na zachodnioeuropejskich doświadczeniach działu GfK HealthCare. Nowa metodologia służy do pomiaru aktywności marketingowej i promocyjnej firm farmaceutycznych, realizowanej za pośrednictwem przedstawicieli medycznych odwiedzających lekarzy w miejscach pracy.

Oferowane analizy to m.in.: share of voice, określenie wielkości grup docelowych, analiza nakładania się grup docelowych poszczególnych firm farmaceutycznych. Wnioski z badania GfK*REP obejmują również jakościową ocenę przebiegu wizyty promocyjnej - czas poświęcony omawianiu kolejnych preparatów, główny komunikat promocyjny, próbki, badania obserwacyjne oraz inne elementy, a także efektywność wizyty i prognozę krótkookresową.

Przyjęta metodologia badania jest innowacyjna na polskim rynku farmaceutycznym. Polega na bieżącym notowaniu i opisywaniu przez lekarza każdej wizyty promocyjnej przedstawiciela medycznego. Dzięki temu wyniki badania pokazujące aktywność tychże przedstawicieli, stają się niezależne od stanu pamięci lekarzy, a także daty i sposobu realizacji wywiadu.

Wprowadzenie GfK*REP zostało poprzedzone pomiarami pilotażowymi we wrześniu 2004 roku wśród lekarzy dwóch specjalności: kardiologów i urologów.
GfK Polonia będzie sukcesywnie uruchamiać moduły specjalistyczne GfK*REP. W marcu br. planowane jest wprowadzenie modułu urologicznego. Od maja 2005 roku rozpocznie się monitorowanie aktywności firm farmaceutycznych wśród lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej. Jesienią 2005 roku GfK Polonia zamierza uruchomić dodatkowo panel kardiologiczny oraz diabetologiczny.

Badanie GfK*REP (pod nazwą GPI Werbeindex) jest oferowane na rynku niemieckim przez GfK HealthCare od 20 lat. Z jego wyników korzysta większość istotnych graczy rynku farmaceutycznego na tamtejszym rynku. Polska została pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym koncern zdecydował się wprowadzić ten produkt.

Dział badań HealthCare w instytucie GfK Polonia powstał w 2003 roku. Wprowadzenie GfK*REP jest kolejnym etapem rozbudowy oferty badawczej w zakresie badań farmaceutycznych.

Dołącz do dyskusji: Nowe badanie w ofercie instytutu GfK Polonia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl