SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe badanie telewizyjne?

TVP, TVN i Polsat chcą wspólnych badań telemetrycznych

Prezesi zarządów trzech stacji telewizyjnych – TVP, Polsatu i TVN – podpisali wspólną deklarację w sprawie zmiany dotychczasowego systemu badań telemetrycznych. To jest pierwsza taka inicjatywa, która ma znormalizować coraz bardziej skomplikowany i dojrzały rynek medialny.

Obecnie istnieją dwa panele telemetryczne a do oceny rynku telewizyjnego używane są różne wskaźniki. Celem nadawców jest powstanie jednego panelu telemetrycznego, odpowiadającego potrzebom stacji telewizyjnych, reklamodawców i agencji reklamowych. Ma to ułatwić podejmowanie trafnych decyzji programowych. 
W celu realizacji tego przedsięwzięcia postanowiono powołać zespół roboczy, którego zadaniem będzie przygotowanie odpowiednich procedur zmierzających do wypracowania jednego standardu badań telemetrycznych satysfakcjonującego rynek. Do tego niezbędne jest wdrożenie jednolitych parametrów zastosowanej technologii pomiaru i metodologii. Procedury te obejmować będą prace o charakterze biznesowo-eksperckim i konsultacje środowiskowe.

Prezesi TVP, Polsatu i TVN zwrócili się do firm prowadzących badania telemetryczne – AGB Polska i TNS OBOP Polska – o przedstawienie propozycji zmierzających do powstania jednego, wiarygodnego panelu telemetrycznego w nadziei, że inicjatywa nadawców zostanie przychylnie potraktowana.

Prezes TVP S.A. Jan Dworak, uważa, że jest to bardzo wartościowa inicjatywa, po której należy oczekiwać profesjonalnej i rzetelnej odpowiedzi domów badawczych.

Zdaniem wiceprezesa ds. marketingu i reklamy TVP Piotra Gawła po wielu latach koegzystencji dwóch systemów oczekiwania rynku są takie, by je ujednolicić i stworzyć jednolitą „walutę” badawczą. 

Dołącz do dyskusji: Nowe badanie telewizyjne?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl