Nowa odsłona portalu Dziennik.pl
Wczoraj, na kilka dni przed pierwszą rocznicą powstania portalu Dziennik.pl (Axel Springer Polska), serwis zmienił swoją szatę graficzną i układ strony. Lepiej wyeksponowane zostały także elementy z papierowej wersji "Dziennika" i pojawiły się nowe działy.
W odmienionej szacie graficznej serwisu tło
jest wyłącznie białe, w przeciwieństwie do poprzedniej wersji,
gdzie boczne menu miało mocny czerwony akcent. - Staraliśmy się
nieco "uspokoić" layout. Jest teraz mniej agresywny kolorystycznie
- mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Bugajski, redaktor
naczelny portalu Dziennik.pl
W nowym układzie strony głównej serwisu, menu
znajduje się teraz u góry, a nie z lewej strony jak dotychczas.
Lepiej wyeksponowana została też część zawierająca teksty z
drukowanego "Dziennika". Dodatkowo na stronie głównej pojawiła się
sekcja "Komentatorzy" z linkami do felietonów dziennikarzy. -
Zależało nam, żeby pochwalić się nazwiskami znanych publicystów,
którzy pracują w "Dzienniku" albo z nim współpracują - wyjaśnia nam
Bugajski.
Nowe działy, które wprowadzono do portalu, to
Multimedia i Foto, agregujące w jednym miejscu krótkie filmiki
(pozyskiwane od CNN i "Wydarzeń" Polsatu) oraz zdjęcia. Dodano
także możliwość zarejestrowania się w serwisie i częściowego
spersonalizowania jego zawartości, zaś w prawym bocznym menu
pojawiły się listy najpopularniejszych artykułów, materiałów audio,
wideo i foto.
Zmiany objęły także system zarządzania portalem od strony redakcji. - Dzięki nowocześniejszym rozwiązaniom technicznym będziemy mogli reagować jeszcze szybciej w przypadku ważnych wydarzeń i sprawnie publikować newsowe materiały - podkreśla Bugajski.
Nowa wersja Dziennika.pl działa na razie w wersji testowej. W przyszłości mają być wprowadzane kolejne nowości. - Zamierzamy powiększać to bogactwo różnorodnych materiałów, jakie oferuje nasz portal, a także rozbudowywać go o nowe serwisy użytkowe - mówi nam Bugajski, nie zdradzając jednak szczegółów.
Nową koncepcję graficzną witryny opracował
dyrektor kreatywny "Dziennika" i jednocześnie dyrektor artystyczny
"Faktu" Piotr Grzybowski, przy współpracy Michała Koreckiego,
odpowiedzialnego za dział graficzny Dziennika.pl.
Portal Dziennik.pl wystartował pod koniec listopada zeszłego roku. Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w sierpniu br. odwiedziło go ponad 730 tys. użytkowników, co dało mu dziewiąte miejsce w kategorii "Informacje, Publicystyka, Media".
Dołącz do dyskusji: Nowa odsłona portalu Dziennik.pl