SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowa odsłona portalu Dziennik.pl

Wczoraj, na kilka dni przed pierwszą rocznicą powstania portalu Dziennik.pl (Axel Springer Polska), serwis zmienił swoją szatę graficzną i układ strony. Lepiej wyeksponowane zostały także elementy z papierowej wersji "Dziennika" i pojawiły się nowe działy.

W odmienionej szacie graficznej serwisu tło jest wyłącznie białe, w przeciwieństwie do poprzedniej wersji, gdzie boczne menu miało mocny czerwony akcent. - Staraliśmy się nieco "uspokoić" layout. Jest teraz mniej agresywny kolorystycznie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Bugajski, redaktor naczelny portalu Dziennik.pl

W nowym układzie strony głównej serwisu, menu znajduje się teraz u góry, a nie z lewej strony jak dotychczas. Lepiej wyeksponowana została też część zawierająca teksty z drukowanego "Dziennika". Dodatkowo na stronie głównej pojawiła się sekcja "Komentatorzy" z linkami do felietonów dziennikarzy. - Zależało nam, żeby pochwalić się nazwiskami znanych publicystów, którzy pracują w "Dzienniku" albo z nim współpracują - wyjaśnia nam Bugajski.

bvbvc

Nowe działy, które wprowadzono do portalu, to Multimedia i Foto, agregujące w jednym miejscu krótkie filmiki (pozyskiwane od CNN i "Wydarzeń" Polsatu) oraz zdjęcia. Dodano także możliwość zarejestrowania się w serwisie i częściowego spersonalizowania jego zawartości, zaś w prawym bocznym menu pojawiły się listy najpopularniejszych artykułów, materiałów audio, wideo i foto.

Zmiany objęły także system zarządzania portalem od strony redakcji. - Dzięki nowocześniejszym rozwiązaniom technicznym będziemy mogli reagować jeszcze szybciej w przypadku ważnych wydarzeń i sprawnie publikować newsowe materiały - podkreśla Bugajski.

Nowa wersja Dziennika.pl działa na razie w wersji testowej. W przyszłości mają być wprowadzane kolejne nowości. - Zamierzamy powiększać to bogactwo różnorodnych materiałów, jakie oferuje nasz portal, a także rozbudowywać go o nowe serwisy użytkowe - mówi nam Bugajski, nie zdradzając jednak szczegółów.

Nową koncepcję graficzną witryny opracował dyrektor kreatywny "Dziennika" i jednocześnie dyrektor artystyczny "Faktu" Piotr Grzybowski, przy współpracy Michała Koreckiego, odpowiedzialnego za dział graficzny Dziennika.pl.

Portal Dziennik.pl wystartował pod koniec listopada zeszłego roku. Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w sierpniu br. odwiedziło go ponad 730 tys. użytkowników, co dało mu dziewiąte miejsce w kategorii "Informacje, Publicystyka, Media".

Dołącz do dyskusji: Nowa odsłona portalu Dziennik.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl