Nowa muzyka może przyciągnąć młodych słuchaczy do radia
Radio nie jest preferowanym źródłem słuchania muzyki wśród młodych Amerykanów.
Prawie 3/4 Amerykanów w wieku od 14 do 24 lat większość czasu, w którym słuchają muzyki, przeznacza na źródła inne niż radio - informuje serwis Radio Ink, powołując się na badanie firmy Paragon Media Strategies. Kiedy już słuchają radia, szukają stacji nadających nową muzykę.
Dla 24 procent respondentów głównym powodem dla słuchania radia są "nowe piosenki, świeżość i coś innego". 15 procent wskazało na różnorodność stacji lub nadawanej muzyki, a 12 procent na możliwość uzyskania aktualnych informacji. Tylko 7 procent słucha radia dla przyjemności, 5 procent dla dobrej muzyki oraz kolejne 5 procent dlatego, że po prostu lubi radio.
Jedną z najczęściej udzielanych przez badanych odpowiedzi na pytanie, co sprawiłoby, że słuchaliby częściej radia, była: "więcej nowej muzyki".
Respondenci, którzy słuchają muzyki za pomocą innego źródła niż radio, najczęściej korzystają z iPodów. 78 procent z nich posiada urządzenie firmy Apple, a połowa z nich w związku z tym słucha mniej radia.
źródło: Radio Ink
Dołącz do dyskusji: Nowa muzyka może przyciągnąć młodych słuchaczy do radia