Nowa funkcja w YouTube
Umieszczasz swoje filmiki wideo na YouTube? Teraz możesz dokładniej sprawdzić kto je ogląda.
Wszystko dzięki nowej, darmowej funkcji o nazwie YouTube Insight, która została wprowadzona do należącego do Google serwisu - informuje serwis Mediaweek.
Funkcja ta udostępnia twórcom filmików aktualizowane raz dziennie szczegółowe statystyki na temat materiałów, które umieścili w serwisie. Mogą oni m.in. sprawdzić kiedy i z którego miejsca na świecie został obejrzany ich klip.
Jak dotąd autorzy filmików mogli się jedynie dowiedzieć, ile razy ich klip został obejrzany i ile miał komentarzy. Według YouTube, nowa funkcja pozwoli użytkownikom na lepszą promocję ich pracy. Jeśli przykładowo dowiedzą się, że ich klipy są najczęściej oglądane w środy i cieszą się największą popularnością w Hiszpanii, będą mogli skoncentrować się na tworzeniu takich treści, które będą interesowały ich docelową widownię i umieszczać je wtedy, kiedy będzie wiadomo, że ci odbiorcy aktualnie są na stronie.
Z biegiem czasu YouTube Insight ma oferować kolejne szczegółowe statystyki. Będzie można np. sprawdzić, jak dany użytkownik dotarł do klipu: przez wyszukiwarkę czy może klikając w link na innej stronie.
Nowa funkcja może okazać się szczególnie przydatna dla reklamodawców. Dzięki uzyskanym danym, może być im łatwiej wybrać klipy, w których umieszczenie reklamy będzie dla nich najbardziej skuteczne.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: Nowa funkcja w YouTube