Niemal 5 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,25 mln zł dla chorych dzieci
13. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie we wtorek, 6 grudnia br. przed „Wydarzeniami” oglądało średnio 4,98 mln widzów. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała 1,25 mln zł.
Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał 12 i pół minuty. Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 4,98 mln osób, co przełożyło się na 31,64 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 36,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 34,66 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Przynajmniej przez jedną minutę 13. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 6,07 mln osób.
Poza anteną Polsatu blok oglądać można było też w internecie - na stronie ipla.tv oraz w aplikacji ipla na komputery, tablety oraz smartfony i wybrane telewizory Smart TV.
Wirtualnemedia.pl |
Wyniki oglądalności |
|
13. Mikołajkowy Blok Reklamowy - 06.12.2016 r.; godz.: 18:45:06-18:57:44 |
AMR |
SHR % |
Wszyscy 4+ |
4 984 574 |
31,64% |
16-49 |
2 165 320 |
36,45% |
16-59 |
3 067 330 |
34,66% |
|
||
RCH 1 min - Wszyscy 4+ |
6 073 564 |
Cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,25 mln zł. Zostanie ona przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.
Do oglądania tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego zachęcały w tym roku spoty promocyjne, emitowane na antenie głównego Polsatu i jego kanałów tematycznych. Świętego Mikołaja, w którego wcielił się aktor Krzysztof Kowalewski, wspomagali dziennikarze związani z Telewizją Polsat: Dorota Gawryluk, Monika Zalewska, Beata Cholewińska, Karolina Szostak, Jarosław Gugała, Dariusz Ociepa oraz Bartosz Kwiatek. Filmy przygotował nadawca we własnym zakresie. Wyreżyserował je Mariusz Palej, a producentem był Krzysztof Hansz.
Dla porównania, średnia oglądalność 12. Mikołajkowego Bloku Reklamowego pokazanego rok temu była o 1,09 mln osób wyższa - wyniosła ona 6,07 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,57 mln zł.
Mikołajkowy Blok Reklamowy |
Oglądalność (dane NAM) |
Wpływy (dane Telewizji Polsat) |
|||
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
||||
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR % |
PLN |
06-12-2004 |
20:00 |
20:05 |
4 557 021 |
26,39% |
554 430,34 zł |
06-12-2005 |
18:45 |
18:52 |
4 599 304 |
29,42% |
683 000,00 zł |
06-12-2006 |
18:45 |
18:51 |
4 348 263 |
29,04% |
530 000,00 zł |
06-12-2007 |
18:45 |
18:56 |
3 957 457 |
26,57% |
880 000,00 zł |
06-12-2008 |
18:45 |
18:54 |
3 731 612 |
26,34% |
800 704,00 zł |
06-12-2009 |
18:45 |
18:56 |
5 853 974 |
33,80% |
1 370 000,00 zł |
06-12-2010 |
18:45 |
18:57 |
6 227 465 |
39,43% |
1 599 781,64 zł |
06-12-2011 |
18:45 |
18:57 |
7 309 576 |
45,06% |
2 000 999,58 zł |
06-12-2012 |
18:45 |
18:57 |
7 546 989 |
45,93% |
2 071 098,68 zł |
06-12-2013 |
18:45 |
18:57 |
5 618 729 |
38,86% |
1 491 566,81 zł |
06-12-2014 |
18:45 |
18:57 |
5 669 413 |
36,60% |
ponad 1,5 mln zł |
06-12-2015 |
18:45 |
18:57 |
6 066 007 |
36,33% |
1 567 572,70 zł |
06-12-2016 |
18:45 |
18:57 |
4 984 574 |
31,64% |
1 247 662,28 zł |
W ciągu dotychczasowych trzynastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać ponad 16,3 mln zł.
Swoją akcję charytatywną „Reklama Dzieciom” zorganizuje w tym roku też TVP1. Specjalny blok pokaże 25 grudnia br. po „Wiadomościach”.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,77 proc.
Dołącz do dyskusji: Niemal 5 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,25 mln zł dla chorych dzieci