Nielsen Online: Google traci udziały na rynku wyszukiwarek
Amerykańscy internauci wykonali w grudniu minionego roku 8,62 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
To o 19,6 procenta więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007 - wynika z danych firmy badawczej Nielsen Online.
Zdecydowanym liderem rynku była wyszukiwarka Google z liczbą 5,42 miliarda wyszukiwań czyli o 33,5 procenta większą niż rok wcześniej w tym samym okresie. Jednak w porównaniu z listopadem 2008 jej udziały rynkowe spadły z 64,1 do 62,9 procenta.
Na kolejnych miejscach znalazły się wyszukiwarki: Yahoo (1,45 miliarda wyszukiwań - wzrost o 13,7 procenta, 16,8 procenta rynkowych udziałów), MSN/Windows Live (841,5 miliona - spadek o 15,5 procenta, udz. 9,8 procenta), AOL (357 mln - wzrost o 5,1 procenta, udz. 4,1 procenta) oraz Ask.com (169,1 mln - wzrost o 6 procent, udz. 2 procent).
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze wyszukiwarki My Web (62,4 mln - spadek o 11,6 procenta, udz. 0,7 procenta), Comcast (50,4 mln - wzrost o 45,1 procenta, udz. 0,6 procenta), NexTag (29,2 mln - wzrost o 0,7 procenta, udz. 0,3 procenta), AT&T Worldnet (27,2 mln - wzrost o 8 procent, udz. 0,3 procenta) oraz BizRate (23,6 mln - wzrost o 37,1 procenta, udz. 0,3 procenta).
źródło: InformationWeek
Dołącz do dyskusji: Nielsen Online: Google traci udziały na rynku wyszukiwarek