Nielsen: globalne wydatki na reklamę o prawie 3 proc. w górę
Między lipcem a wrześniem ubiegłego roku globalne wydatki na reklamę w czterech najważniejszych mediach (prasa codzienna, czasopisma, telewizja, radio) zwiększyły się o 2,9 procenta w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007.
Biorąc pod uwagę poszczególne światowe rynki, najwyższy wzrost wydatków na reklamę - o 7,8 procenta - odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku. W Ameryce Północnej wydatki zwiększyły się o 3,1 procenta, natomiast w Europie odnotowano spadek o 5,9 procenta - wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
Najlepiej w regionie Azji i Pacyfiku wyglądała sytuacja w Chinach (wzrost o 16,9 procenta), Indonezji (o 16,7 procenta) i Hong Kongu (o 13 procent). Kraje te były również światowymi liderami jeśli chodzi o poziom wzrostu.
Pomimo że w sześciu z dziesięciu europejskich krajów uwzględnionych w raporcie Nielsena nakłady na reklamę były większe niż rok wcześniej, cały region zanotował wyraźny spadek. Stało się tak głównie przez sytuację w Hiszpanii i Turcji, gdzie wydatki były mniejsze odpowiednio o 22,3 i 37,3 procenta.
Najwięcej pieniędzy na reklamę w omawianym okresie wydała firma Procter & Gamble, a w pierwszej dwudziestce największych reklamodawców znalazło się siedmiu producentów samochodów.
Lista 20 największych światowych reklamodawców pod względem wydatków na reklamę w III kw. ub.r.:
1. Procter & Gamble
2. Unilever
3. General Motors
4. Ford
5. L'Oreal
6. Toyota
7. Daimler Chrysler
8. Johnson & Johnson
9. AT&T
10. Verizon Communications
11. McDonald's
12. Volkswagen Group
13. Honda
14. Nestle
15. Reckitt & Benckiser
16. Coca-Cola
17. Nissan
18. Sony
19. Glaxo Smithkline
20. Time Warner
Dane za IV kwartał minionego roku firma Nielsen opublikuje w połowie marca.
źródło: Nielsen
Dołącz do dyskusji: Nielsen: globalne wydatki na reklamę o prawie 3 proc. w górę