Nie będzie zakazu reklamowania niezdrowej żywności
Brytyjski rząd zrezygnował z wprowadzenia zakazu reklamowania w telewizji niezdrowego jedzenia (tzw. junk food) przed godziną 21.
To wielkie zwycięstwo dla reklamodawców i komercyjnych stacji. Regulator brytyjskiego rynku medialnego Ofcom oszacował, że na skutek wprowadzenia zakazu branża reklamy telewizyjnej traciłaby 211 milionów funtów rocznie - informuje Guardian Unlimited.
Decyzję rządu skrytykowała m.in. organizacja Children's Food Campaing, która lobbowała na rzecz wprowadzenia zakazu. Według niej cała sytuacja wygląda tak, jakby to branża reklamowa i żywieniowa miała ostateczny głos w tej sprawie.
Zamiast wprowadzania zakazu, brytyjski rząd najprawdopodobniej zarezerwuje znaczne środki na uruchomienie nowych kampanii informujących na temat zagrożeń wynikających z otyłości.
źródło: Guardian Unlimited
Dołącz do dyskusji: Nie będzie zakazu reklamowania niezdrowej żywności