SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” i „Tele Tydzień” mocno w górę, „Viva!” i „Claudia” w dół

W kwietniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły „Newsweek Polska” i „Tele Tydzień”, za to małe spadki zanotowały „Viva!” i „Claudia”.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich magazynów były o 10,9 proc. niższe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten spadek wyniósł 15,6 proc, natomiast same wydatki na autopromocję zwiększyły się aż o 79 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej


>>> Jedynka, Trójka i TOK FM podwoiły wpływy reklamowe

W czołówce zestawienia tytułów nastąpiły spore zmiany w skali roku. Liderująca w kwietniu ub.r. „Viva!” (Edipresse Polska) w kwietniu br. cennikowo zarobiła z reklam 2,9 proc. mniej, przez co została wyprzedzona przez „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), które zanotowały wzrosty tych przychodów wynoszące odpowiednio 86 i 55,4 proc. Cennikowe wpływy reklamowe mocno w skali roku zwiększyły też „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 74,5 proc., „Pani Domu” (Edipresse Polska) - o 52,4 proc., „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 45,2 proc. i „Wprost” (AWR Wprost) - o 41,1 proc.

>>> Reklama w I kwartale: radio mocno w górę, telewizja w dół (raport)

Mniejsze wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły „Murator” (Murator SA) - o 22,6 proc, oraz „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 10,2 proc. Natomiast o 10 proc. mniej niż w kwietniu ub.r. zarobiła z reklam „Claudia” (G+J Polska).

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  IV.2011 IV.2010
Newsweek Polska 12 841 825 zł 6 904 600 zł
Twój Styl 11 355 735 zł 7 300 700 zł
Viva! 10 324 542 zł 10 630 812 zł
Tele Tydzień 9 857 730 zł 5 649 927 zł
Polityka 8 909 226 zł 8 084 500 zł
Wprost 8 603 900 zł 6 096 850 zł
Przyjaciółka 5 643 017 zł 3 886 323 zł
Claudia 5 568 035 zł 6 184 578 zł
Pani Domu 4 890 432 zł 3 208 729 zł
Murator 4 523 230 zł 3 689 658 zł
monitorowane tytuły razem 244 332 893 zł 220 237 960 zł
     
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 273 616 542 zł 236 592 267 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 29 283 649 zł 16 354 307 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” i „Tele Tydzień” mocno w górę, „Viva!” i „Claudia” w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
magda
Dane są z sufitu, bo nie uwzględniają upustów, zniżek, promocji. Wpływy cennikowe to nie rzeczywiste, patrz Claudia, która jest na przedostatnim miejscu wśród poradnikowych miesięczników kobiecych. A w zestawieniu jako "lider" , bo jedyna reprezentuje tę grupę. Naiwni reklamodawcy właśnie tam zostawiają pieniądze, myślałby ktoś, że to prawda?
0 0
odpowiedź
User
dorota
uwielbiam vive!
0 0
odpowiedź