Nawet reklama online nie oparła się kryzysowi
Rynek internetowej reklamy to kolejna ofiara gospodarczego kryzysu. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wydatki w tym sektorze w USA wyniosły 5,5 miliarda dolarów.
To o 5 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (5,8 mld USD) oraz o 10 procent mniej wobec ostatnich trzech miesięcy 2008 roku (6,1 mld USD) - wynika z raportu organizacji Interactive Advertising Bureau (IAB) i firmy PricewaterhouseCoopers (PwC).
Poziom wydatków na reklamę online za oceanem był w I kwartale najniższy od blisko dwóch lat, a spadek odnotowano po ponad sześciu latach nieprzerwanego wzrostu.
IAB i PwC jednocześnie podkreślają w swoim raporcie, że biorąc pod uwagę wpływ recesji, internet wciąż radzi sobie dużo lepiej niż inne media.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: Nawet reklama online nie oparła się kryzysowi