SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

National Geographic dogania Discovery, TVP Historia o 300 proc. do góry

Kanał Discovery Channel pozostaje najchętniej oglądaną stacją dokumentalną w Polsce, ale powoli dogania go National Geographic Channel. W siłę rosną kanały historyczne: TVP Historia i History, a widzów traci Animal Planet.

Liderujący Discovery Channel miał w kwietniu br. 0,63 proc. udziału w grupie wśród wszystkich widzów po wzroście o 9,8 proc. Po piętach depcze mu jednak National Geographic Channel, którego udział wzrósł o 53,5 proc. do 0,59 proc. 

Na trzecim miejscu utrzymał się Discovery Science, choć zanotował on słabszy wzrost niż pozostałe kanały z podium - jego udział wzrósł o 0,8 proc. i wyniósł 0,26 proc.

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 295,2 proc., zanotowała stacja TVP Historia, której udział uplasował się na poziomie 0,17 proc. Zapewniło to jej awans z miejsca dwunastego na ósme. Sporo zyskał też kanał History (161 proc.), który uplasował się oczko niżej od TVP Historia.

Największy spadek w zeszłym miesiącu zanotował kanał Animal Planet. Jego wynik zmalał jednak tylko o 13,5 proc. i wyniósł 0,22 proc., przez co stacja spadła z pozycji czwartej na piątą.

kwiecień wszyscy 4+
2011 2012
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Discovery 33 917 0,569 37 926 0,625
National Geographic 22 845 0,383 35 710 0,588
Discovery Science 15 193 0,255 15 617 0,257
Animal Planet 15 010 0,252 13 243 0,218
Zone Reality 9 638 0,162 11 133 0,183
Discovery World 11 227 0,188 10 757 0,177
Planete+ 8 977 0,151 10 549 0,174
TVP Historia 2 520 0,042 10 109 0,166
HISTORY 3 501 0,059 9 348 0,154
Nat Geo Wild 6 838 0,115 9 086 0,150
Investigation Discovery - - 8 930 0,147
BBC Knowledge 4 298 0,072 6 173 0,102
Polsat Crime & Investigation Network - - 5 370 0,088
Travel Channel 4 592 0,077 5 184 0,085
Discovery Historia - - 2 473 0,041


W grupie komercyjnej 16-49 liderem w kwietniu br. także był Discovery
z wynikiem na poziomie 0,96 proc. po wzroście o 13,6 proc. Drugie miejsce zajął National Geographic (0,73 proc udziału, wzrost o 49,8 proc.), a trzeci był Discovery Science (0,35 proc., - 4,3 proc.).

Najwięcej w kwietniu br. zyskał kanał TVP Historia. Jego udział wzrósł o 279,5 proc. i wyniósł 0,17 proc. Tylko nieco mniejszy wzrost zanotowała stacja History. Jej wynik poszedł do góry o 248,4 proc., ale kanał ten awansował z miejsca jedenastego aż na miejsce piąte. Liderem pod względem straty było Animal Planet (- 27,4 proc.).

kwiecień wszyscy 16-49
2011 2012
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Discovery 21 143 0,847 24 466 0,962
National Geographic 12 115 0,486 18 506 0,728
Discovery Science 9 205 0,369 8 969 0,353
Discovery World 5 600 0,224 5 981 0,235
HISTORY 1 607 0,064 5 662 0,223
Investigation Discovery - - 4 858 0,191
Zone Reality  5 235 0,210 4 792 0,188
BBC Knowledge 3 308 0,133 4 637 0,182
TVP Historia 1 108 0,044 4 236 0,167
Animal Planet 5 359 0,215 3 966 0,156
Planete+ 3 247 0,130 3 914 0,154
Nat Geo Wild 3 096 0,124 3 908 0,154
Polsat Crime & Investigation Network - - 2 642 0,104
Travel Channel 2 098 0,084 2 628 0,103
Discovery Historia - - 1 405 0,055


Najchętniej oglądanym programem w zeszłym miesiącu w kanałach dokumentalnych był serial “Więcej niż magia”,
który w Discovery Channel obejrzało 206 tys. widzów. Była to jedna z trzech pozycji tego kanału w top 10. Resztę stanowiły produkcje z anteny National Geographic Channel, który umieścił w zestawieniu kilka dokumentów o Titanicu.

Raport top programów Wszyscy 4+
Program Stacja AMR SHR %
WIECEJ NIZ MAGIA Discovery 205 694 1,72
TITANIC 1912 AKTA SPRAWY National Geographic 193 451 1,38
LOWCY OKAZJI /SER.DOK.USA/ Discovery 189 431 1,62
KTO DA WIECEJ? /SER.DOK.USA/ Discovery 181 498 1,90
APOKALIPSA: II WOJNA SWIATOWA National Geographic 179 804 1,91
TITANIC OCZAMI JAMESA CAMERONA National Geographic 175 086 1,69
OCALCIE TITANICA /FILM DOK.USA/ National Geographic 165 836 1,41
TAJEMNICE BIBLII /SER.DOK.USA/ National Geographic 165 330 2,45
BIBLIA POD LUPA NAUKOWCOW / National Geographic 161 580 1,25
FANI CZTERECH KOLEK / Discovery 159 272 1,43

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: National Geographic dogania Discovery, TVP Historia o 300 proc. do góry

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl