SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze witryny w Polsce

Rada Badania Megapanel PBI/Gemius zdecydowała o skróceniu okresu przygotowywania wyników Megapanel PBI/Gemius o jeden miesiąc.

- Przyspieszenie publikacji wyników o jeden miesiąc było możliwe po zebraniu doświadczenia z kilkunastu ostatnich miesięcy oraz po przeprowadzeniu analiz umożliwiających taką zmianę definicji jednego z parametrów badania (odpowiedzialnego właśnie za wydłużony okres obliczania wyników), która pozwoliła przyspieszyć publikacje wyników badania o cały miesiąc z zachowaniem pełnej jakości i poprawności metodologicznej. Jest to odpowiedź na formułowane od dawna postulaty odbiorców wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Tym samym począwszy od wyników za listopad 2005 właściciele witryn i aplikacji internetowych będą znali szybciej wyniki oglądalności swoich serwisów, a mediaplanerzy będą mogli skuteczniej planować kampanie reklamowe, korzystając z aktualniejszych danych - poinformowano w komunikacie prasowym.

Postanowiono również zrezygnować z uwzględniania w audycie site-centric ruchu generowanego z komputerów z zagranicznymi numerami IP.

- Wynika to z potrzeby zabezpieczenia badania przed potencjalnymi manipulacjami wynikami w przyszłości. Przeprowadzone analizy wskazują, że ruch z komputerów z numerami IP spoza Polski stale i szybko wzrasta. Ponieważ rozróżnienie pomiędzy ruchem generowanym przez polskich użytkowników internetu (a realizowanym za pomocą komputerów z niepolskimi numerami IP), a szybko przybierającym na wielkości ruchem generowanym przez zagranicznych użytkowników (korzystających coraz chętniej chociażby z polskich darmowych hostingów) jest praktycznie niemożliwe, w trosce o wiarygodność Badania Megapanel PBI/Gemius, podjęto decyzję o nieuwzględnieniu takiego ruchu w wynikach audytu site-centric - czytamy w komunikacie.

Przeprowadzone analizy porównawcze wskazują, że wprowadzone modyfikacje nie powodują istotnych zmian w wynikach badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Różnice polegają głównie na niezaliczeniu do wyników witryn podlegających audytowi site-centric tych odsłon, które zostały wygenerowane z komputerów z zagranicznymi numerami IP (we wrześniu 2005 roku było to średnio około 7% odsłon).

Tymczasem we wrześniu b.r. najczęściej odwiedzaną witryną był ponownie portal Onet.pl, choć największy przyrost użytkowników zanotował serwis Allegro i Wirtualna Polska. Sporo użytkowników stracił eBay.pl.

W porównaniu z danymi z poprzedniego miesiąca liczba użytkowników największych polskich serwisów zmieniła się następująco:

Onet:       + 622763
Google:   + 582698
Wp:         + 707110
Interia:     + 672745
Microsoft:-    45011
Allegro:    + 929196
o2.pl:       + 361427.


Ranking witryn według zasięgu miesięcznego

lp.

nazwa

zasięg

użytkownicy (real users)

1

Onet.pl

78,83%

7 636 304

2

google.pl

73,14%

7 085 695

3

Wirtualna Polska

69,95%

6 775 975

4

INTERIA.PL

56,60%

5 483 386

5

Allegro.pl

52,62%

5 097 083

6

Microsoft

46,74%

4 527 485

7

o2.pl

39,18%

3 795 807

8

Gazeta.pl

37,77%

3 658 509

9

Idea

27,42%

2 656 744

10

gadu-gadu.pl

24,22%

2 346 072

11

auto.search.msn.com

23,67%

2 293 384

12

Plus GSM

23,52%

2 278 259

13

wikipedia.org

23,48%

2 275 032

14

Orange

22,44%

2 174 054

15

PTC Era

20,57%

1 992 228

16

msn.com

19,79%

1 917 393

17

neostrada.pl

18,93%

1 833 542

18

sciaga.pl

17,63%

1 708 112

19

idg.pl

17,09%

1 655 430

20

Gery.pl

16,17%

1 566 072

 

Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon

lp.

nazwa

liczba odsłon

średni czas na użytkownika [godz:min:s]

1

Onet.pl

1 815 620 643

04:51:45

2

Allegro.pl

1 443 949 903

02:30:34

3

Wirtualna Polska

879 079 547

03:16:49

4

google.pl

835 771 306

02:41:16

5

INTERIA.PL

487 621 861

02:16:52

6

o2.pl

337 423 068

01:38:58

7

Gazeta.pl

271 302 281

01:03:49

8

grono.net

158 906 196

04:22:06

9

fotka.pl

119 159 782

01:47:55

10

epuls.pl

112 271 346

05:18:26

 

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego

lp.

nazwa

zasięg

użytkownicy (real users)

1

Gadu-Gadu

46,38%

4 492 651

2

Tlen.pl

7,91%

766 427

3

WPKontakt

0,91%

88 551

 

Ranking komunikatorów według miesięcznej liczby odsłon

lp.

nazwa

liczba odsłon

średni czas na użytkownika [godz:min:s]

1

Gadu-Gadu

304 741 654

08:48:01

2

Tlen.pl

19 897 359

02:42:20

3

WPKontakt

2 169 669

01:18:34

Sierpniowe wyniki Megapanelu

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl