Najpopularniejsze witryny w Polsce
Rada Badania Megapanel PBI/Gemius zdecydowała o skróceniu okresu przygotowywania wyników Megapanel PBI/Gemius o jeden miesiąc.
- Przyspieszenie publikacji wyników o jeden miesiąc było możliwe po zebraniu doświadczenia z kilkunastu ostatnich miesięcy oraz po przeprowadzeniu analiz umożliwiających taką zmianę definicji jednego z parametrów badania (odpowiedzialnego właśnie za wydłużony okres obliczania wyników), która pozwoliła przyspieszyć publikacje wyników badania o cały miesiąc z zachowaniem pełnej jakości i poprawności metodologicznej. Jest to odpowiedź na formułowane od dawna postulaty odbiorców wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Tym samym począwszy od wyników za listopad 2005 właściciele witryn i aplikacji internetowych będą znali szybciej wyniki oglądalności swoich serwisów, a mediaplanerzy będą mogli skuteczniej planować kampanie reklamowe, korzystając z aktualniejszych danych - poinformowano w komunikacie prasowym.
Postanowiono również zrezygnować z uwzględniania w audycie site-centric ruchu generowanego z komputerów z zagranicznymi numerami IP.
- Wynika to z potrzeby zabezpieczenia badania przed potencjalnymi manipulacjami wynikami w przyszłości. Przeprowadzone analizy wskazują, że ruch z komputerów z numerami IP spoza Polski stale i szybko wzrasta. Ponieważ rozróżnienie pomiędzy ruchem generowanym przez polskich użytkowników internetu (a realizowanym za pomocą komputerów z niepolskimi numerami IP), a szybko przybierającym na wielkości ruchem generowanym przez zagranicznych użytkowników (korzystających coraz chętniej chociażby z polskich darmowych hostingów) jest praktycznie niemożliwe, w trosce o wiarygodność Badania Megapanel PBI/Gemius, podjęto decyzję o nieuwzględnieniu takiego ruchu w wynikach audytu site-centric - czytamy w komunikacie.
Przeprowadzone analizy porównawcze wskazują, że wprowadzone modyfikacje nie powodują istotnych zmian w wynikach badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Różnice polegają głównie na niezaliczeniu do wyników witryn podlegających audytowi site-centric tych odsłon, które zostały wygenerowane z komputerów z zagranicznymi numerami IP (we wrześniu 2005 roku było to średnio około 7% odsłon).
Tymczasem we wrześniu b.r. najczęściej odwiedzaną witryną był ponownie portal Onet.pl, choć największy przyrost użytkowników zanotował serwis Allegro i Wirtualna Polska. Sporo użytkowników stracił eBay.pl.
W porównaniu z danymi z poprzedniego miesiąca liczba użytkowników największych polskich serwisów zmieniła się następująco:
Onet: + 622763
Google: + 582698
Wp: + 707110
Interia: + 672745
Microsoft:- 45011
Allegro: + 929196
o2.pl: + 361427.
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego | |||
lp. |
nazwa |
zasięg |
użytkownicy (real users) |
1 |
Onet.pl |
78,83% |
7 636 304 |
2 |
google.pl |
73,14% |
7 085 695 |
3 |
Wirtualna Polska |
69,95% |
6 775 975 |
4 |
INTERIA.PL |
56,60% |
5 483 386 |
5 |
Allegro.pl |
52,62% |
5 097 083 |
6 |
Microsoft |
46,74% |
4 527 485 |
7 |
o2.pl |
39,18% |
3 795 807 |
8 |
Gazeta.pl |
37,77% |
3 658 509 |
9 |
Idea |
27,42% |
2 656 744 |
10 |
gadu-gadu.pl |
24,22% |
2 346 072 |
11 |
auto.search.msn.com |
23,67% |
2 293 384 |
12 |
Plus GSM |
23,52% |
2 278 259 |
13 |
wikipedia.org |
23,48% |
2 275 032 |
14 |
Orange |
22,44% |
2 174 054 |
15 |
PTC Era |
20,57% |
1 992 228 |
16 |
msn.com |
19,79% |
1 917 393 |
17 |
neostrada.pl |
18,93% |
1 833 542 |
18 |
sciaga.pl |
17,63% |
1 708 112 |
19 |
idg.pl |
17,09% |
1 655 430 |
20 |
Gery.pl |
16,17% |
1 566 072 |
Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon | |||
lp. |
nazwa |
liczba odsłon |
średni czas na użytkownika [godz:min:s] |
1 |
Onet.pl |
1 815 620 643 |
04:51:45 |
2 |
Allegro.pl |
1 443 949 903 |
02:30:34 |
3 |
Wirtualna Polska |
879 079 547 |
03:16:49 |
4 |
google.pl |
835 771 306 |
02:41:16 |
5 |
INTERIA.PL |
487 621 861 |
02:16:52 |
6 |
o2.pl |
337 423 068 |
01:38:58 |
7 |
Gazeta.pl |
271 302 281 |
01:03:49 |
8 |
grono.net |
158 906 196 |
04:22:06 |
9 |
fotka.pl |
119 159 782 |
01:47:55 |
10 |
epuls.pl |
112 271 346 |
05:18:26 |
Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego | |||
lp. |
nazwa |
zasięg |
użytkownicy (real users) |
1 |
Gadu-Gadu |
46,38% |
4 492 651 |
2 |
Tlen.pl |
7,91% |
766 427 |
3 |
WPKontakt |
0,91% |
88 551 |
Ranking komunikatorów według miesięcznej liczby odsłon | |||
lp. |
nazwa |
liczba odsłon |
średni czas na użytkownika [godz:min:s] |
1 |
Gadu-Gadu |
304 741 654 |
08:48:01 |
2 |
Tlen.pl |
19 897 359 |
02:42:20 |
3 |
WPKontakt |
2 169 669 |
01:18:34 |
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny w Polsce