SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu, Wirtualnemedia.pl nr 1

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (grudzień 2011 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?

Biznes, finanse, prawo

Strony Onetu z tej kategorii miały 300 tys. mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej (zobacz szczegółowe dane z listopada ub.r.), a ponad 550 tys. mniej niż rok wcześniej (szczegółówe dane z grudnia 2010). Spory spadek zanotowały także serwisy Money.pl. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło ponad 450 tys. użytkowników, wykonując ponad 2,7 mln odsłon - dzięki temu Wirtualnemedia.pl umocniły się na pozycji lidera wśród serwisów o mediach, reklamie, internecie i marketingu.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo 3 633 537 61 584 533 19,01% tak
2 Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo 3 225 493 41 698 114 16,88% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Biznes, finanse, prawo 3 062 419 55 879 485 16,02% tak
4 Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo 2 683 711 23 920 627 14,04% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo 1 739 492 20 814 601 9,10% tak
6 Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo 1 416 469 33 619 494 7,41% tak
7 Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo 1 262 078 22 584 984 6,60% tak
8 Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo 851 810 7 215 845 4,46% tak
9 egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo 803 159 4 572 488 4,20% tak
10 nf.pl 716 563 7 827 572 3,75% tak
11 Grupa Wolters Kluwer Polska - Biznes, finanse, prawo 585 432 2 782 796 3,06% tak
12 Grupa PTWP 550 475 6 393 246 2,88% tak
13 wirtualnemedia.pl 451 514 2 770 241 2,36% tak
14 Grupa Spolecznosci.pl - Biznes, finanse, prawo 447 173 3 010 421 2,34% tak
15 Grupa Gofin.pl 351 592 - 1,84%  
16 Grupa Puls Biznesu - Biznes, finanse, prawo 314 677 5 200 795 1,65% tak
17 eporady24.pl 306 415 - 1,60%  
18 krs-online.com.pl 295 858 - 1,55%  
19 Grupa Inwestycje.pl - Biznes, finanse, prawo 285 494 2 679 201 1,49% tak
20 Grupa Presspublica - Biznes, finanse, prawo 280 733 6 885 988 1,47% tak


Informacje i publicystyka

Trzy czołowe grupy stron z tej kategorii miały mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej: Onet o 150 tys., WP i Orange - o 200 tys, a Gazeta.pl - o ponad 250 tys. Przy czym serwisy WP i Orange zanotowały jednocześnie 17 mln odsłon więcej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka 6 220 692 209 294 898 32,55% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Informacje i publicystyka 6 077 087 266 954 899 31,80% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka 5 235 173 178 966 605 27,39% tak
4 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 4 064 384 69 378 248 21,27% tak
5 Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka 3 548 046 93 775 361 18,56% tak
6 Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka 3 145 252 61 469 249 16,46% tak
7 Grupa TVN - Informacje i publicystyka 2 338 600 80 768 981 12,24% tak
8 Grupa Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka 1 928 433 48 647 486 10,09% tak
9 Grupa Murator - Informacje i publicystyka 1 776 326 20 882 979 9,29% tak
10 Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka 1 195 477 18 573 104 6,26% tak
11 Grupa TVP - Informacje i publicystyka 1 078 357 9 509 666 5,64% tak
12 Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka 1 053 475 10 526 087 5,51% tak
13 Grupa Next Infor - Informacje i publicystyka 945 028 14 531 556 4,94% tak
14 trojmiasto.pl 891 271 48 817 656 4,66% tak
15 Grupa Gery.pl - twojapogoda.pl 868 569 12 704 582 4,54% tak
16 Grupa Google - Informacje i publicystyka 806 915 - 4,22%  
17 Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka 760 822 19 201 319 3,98% tak
18 Grupa Eurozet - Informacje i publicystyka 565 389 4 876 165 2,96% tak
19 Grupa Teleman.pl - Informacje i publicystyka 491 911 - 2,57%  
20 wprost.pl 424 109 2 320 054 2,22% tak


Kultura i rozrywka

YouTube zyskał w skali miesiąca 440 tys. polskich użytkowników, strony o2.pl z tej kategorii - 210 tys., a serwisy Onetu - 285 tys. Jeszcze większe wzrosty zanotowały Demotywatory - 530 tys. real users i Kwejk - 570 tys. RU.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 13 407 200 - 70,15%  
2 Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka 6 547 623 336 607 363 34,26% tak
3 Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka 6 266 405 676 769 591 32,79% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka 6 081 725 352 616 616 31,82% tak
5 demotywatory.pl 4 703 448 - 24,61%  
6 kwejk.pl 4 284 233 - 22,42%  
7 Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka 4 046 889 281 909 118 21,18% tak
8 filmweb.pl 3 634 450 227 143 655 19,02% tak
9 Grupa Spilgames 3 563 055 - 18,64%  
10 besty.pl 3 180 857 - 16,64%  
11 tekstowo.pl 3 046 312 - 15,94%  
12 cda.pl 2 394 896 43 650 214 12,53% tak
13 Grupa TVN - Kultura i rozrywka 2 126 032 70 954 040 11,12% tak
14 Grupa Murator - Kultura i rozrywka 1 984 238 31 695 437 10,38% tak
15 Grupa Google - Kultura i rozrywka 1 945 573 - 10,18%  
16 edarling.pl 1 944 771 - 10,18%  
17 Grupa Gazeta.pl - Kultura i rozrywka 1 929 083 34 483 112 10,09% tak
18 wiocha.pl 1 923 653 - 10,07%  
19 wyspagier.pl 1 717 667 110 384 338 8,99% tak
20 Grupa Gry-online.pl 1 637 183 36 975 705 8,57% tak


Motoryzacja

Strony motoryzacyjne Allegro miały 180 tys. użytkowników i 25 mln odsłon mniej niż w listopadzie, a witryny motoryzacyjne WP i Orange - 150 tys. real users mniej. Witryny Onetu odwiedziło minimalnie więcej użytkowników, ale wykonali oni 3,5 mln odsłon mniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl - Motoryzacja 3 868 471 336 387 916 20,24% tak
2 Grupa Onet.pl - Motoryzacja 2 043 403 41 816 134 10,69% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja 1 847 133 26 459 154 9,66% tak
4 Grupa Interia.pl - Motoryzacja 1 228 926 20 683 973 6,43% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja 1 135 808 16 789 518 5,94% tak
6 autocentrum.pl 1 042 200 21 181 446 5,45% tak
7 Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja 963 970 10 646 538 5,04% tak
8 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 747 813 14 072 947 3,91% tak
9 Grupa V10.pl - Motoryzacja 640 183 6 748 861 3,35% tak
10 Grupa Mobile 532 240 - 2,78%  
11 Grupa Auto.pl 524 274 - 2,74%  
12 Grupa O2.pl - Motoryzacja 386 473 5 808 081 2,02% tak
13 Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl 333 220 1 970 746 1,74% tak
14 Grupa Next Infor - Motoryzacja 293 993 867 728 1,54% tak
15 Grupa NextWeb Media - Motoryzacja 282 007 3 086 053 1,48% tak
16 etransport.pl 253 559 - 1,33%  
17 scigacz.pl 243 082 2 807 894 1,27% tak
18 test-jazdy.pl 232 982 - 1,22%  
19 motonews.pl 217 141 - 1,14%  
20 autogielda.pl 176 458 4 912 781 0,92% tak


Budownictwo i nieruchomości

Spore spadki w czołówce tej kategorii - strony Gazeta.pl straciły w skali miesiąca 280 tys. użytkowników i ponad 7 mln odsłon, serwisy Muratora - też 280 tys. RU i 2,5 mln odsłon, a otodom.pl - 200 tys. RU i 4 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości 1 315 521 25 466 384 6,88% tak
2 Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości 1 182 309 15 518 540 6,19% tak
3 Grupa Allegro.pl - otodom.pl 934 167 29 242 728 4,89% tak
4 Grupa E-budownictwo.pl - Budownictwo, nieruchomości 641 746 4 134 794 3,36% tak
5 Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości 616 239 22 934 747 3,22% tak
6 Grupa Oferty.net 529 616 10 840 051 2,77% tak
7 Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości 503 376 26 536 595 2,63% tak
8 Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl 407 862 7 758 917 2,13% tak
9 Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości 295 204 5 659 200 1,54% tak
10 Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości 293 263 6 202 839 1,53% tak
11 skyscrapercity.com 270 041 - 1,41%  
12 Grupa Szybko.pl - Budownictwo, nieruchomości 252 786 3 628 432 1,32% tak
13 Grupa Projektoskop.pl - Budownictwo, nieruchomości 250 037 - 1,31%  
14 Grupa Morizon S.A. 236 389 2 485 048 1,24% tak
15 Grupa Meble.pl - Budownictwo, nieruchomości 220 465 - 1,15%  
16 Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości 204 335 1 201 219 1,07% tak
17 Grupa Media Regionalne - regiodom.pl 189 877 880 996 0,99% tak
18 Grupa Money.pl - dom.money.pl 184 988 1 565 650 0,97% tak
19 Grupa KRN Media 172 052 2 545 155 0,90% tak
20 Grupa Avt.pl - Budownictwo, nieruchomości 164 740 900 065 0,86% tak


Edukacja

Wikipedię odwiedziło 550 tys. polskich użytkowników mniej niż w listopadzie, strony edukacyjne Google - 190 tys. mniej, witryny edukacyjne Gazeta.pl - 480 tys. mniej, a zadane.pl - ponad 600 tys. mniej. Takie spadki nastąpiły zapewne ze względu na bożonarodzeniową przerwą szkolną.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 9 131 626 - 47,78%  
2 Grupa Google - Edukacja 5 552 894 - 29,06%  
3 Grupa Gazeta.pl - Edukacja 3 487 119 32 748 493 18,25% tak
4 zadane.pl 2 393 220 - 12,52%  
5 Grupa Onet.pl - Edukacja 2 325 864 12 079 330 12,17% tak
6 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Edukacja 1 949 804 14 603 308 10,20% tak
7 bryk.pl 1 694 586 7 424 103 8,87% tak
8 szkolnictwo.pl 1 082 693 - 5,67%  
9 klp.pl 1 040 669 - 5,45%  
10 shvoong.com 1 015 212 - 5,31%  
11 translate.pl 904 604 - 4,73%  
12 Grupa GG Network - Edukacja 856 153 9 132 452 4,48% tak
13 Grupa Ling.pl 773 929 4 265 393 4,05% tak
14 translatica.pl 744 087 - 3,89%  
15 Grupa O2.pl - sjp.pl 677 649 8 968 799 3,55% tak
16 Grupa Edgard 665 635 - 3,48%  
17 Grupa Netstel - Edukacja 624 516 - 3,27%  
18 Serwisy edukacyjne PWN 590 871 3 217 075 3,09% tak
19 pl.bab.la 586 760 - 3,07%  
20 ang.pl 543 102 - 2,84%  


 

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu, Wirtualnemedia.pl nr 1

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Elektroda
Dlaczego Elektroda jest w kategorii hostingu?? Przecież to jest forum, raczej powinno być traktowane jako społeczność. Po za tym bardzo wysoko w rankingu stoi strona peb.pl, największe polskie forum z piractwem ;) i dziwić się czemu jest wysoki odsetek piractwa...
0 0
odpowiedź
User
Historyczne
Google zabrał się ostatnio za megapanelowe "święte krowy". Nie tylko porównywarki cen poleciały. Nie wiem czy za miesiąc zobaczymy w zestawieniu takie serwisy, jak cda, precyl, peb czy tekstowo.

W tym miesiącu Google vs. pozycjonerze/farmy = 1 do 0 dla Googla :) Zobaczymy czy to trwała zmiana polityki Googla czy to tylko stroszenie piór.
0 0
odpowiedź
User
lolek
mam pytanie czemu jezeli jest wprost.pl to nie ma niezalezna.pl?
wedlug alexa.com, niezalezna notuje znacznie wieksza ogladalnosc.
0 0
odpowiedź