NAA: wydatki na reklamę w gazetach spadły o 14 procent
Wielu ekspertów wciąż dyskutuje czy amerykańska gospodarka przeżywa kryzys. W przypadku rynku reklamy w prasie codziennej takich wątpliwości nie ma.
Z danych organizacji Newspaper Association of America (NAA) wynika, że w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wydatki na reklamę w gazetach codziennych wyniosły 8,43 miliarda dolarów i były niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 14 procent - informuje serwis Media Life.
To już ósmy kwartał z rzędu, w którym odnotowano spadek nakładów w tym segmencie. W I kw. b.r. główną przyczyną spadku były mniejsze o ponad 1/3 wydatki firm w kategoriach nieruchomości i rekrutacja.
Nieco lepiej wyglądała sytuacja w przypadku stron internetowych gazet, w przypadku których wydatki na reklamę zwiększyły się o 7,2 procenta do poziomu 804 milionów dolarów. Jednocześnie był to jednak najniższy wzrost w ujęciu rocznym od 2004 roku, kiedy NAA zaczęła monitorować ten sektor.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: NAA: wydatki na reklamę w gazetach spadły o 14 procent