SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na witrynach firm szukamy rzeczowych informacji, problemem reklamy

Ceny produktu lub usługi i zakresu działalności przedsiębiorstwa - tych informacji najczęściej poszukują Polacy na stronach internetowych firmy. Najczęstszym problemem z jakim spotykają się konsumenci są natarczywe reklamy, które uniemożliwiają pełne zapoznanie się z treścią firmowych witryn www - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC.

Wśród osób odwiedzających firmowe strony internetowe najwięcej, bo aż 85 proc., szuka informacji na temat cen produktów i usług, które są oferowane. Dla ponad trzech czwartych Polaków firmowa strona internetowa jest miejscem, gdzie chcieliby znaleźć dane na temat zakresu działalności przedsiębiorstwa. Z kolei 69 proc. osób na witrynie www poszukuje informacji o adresie, numerze telefonu czy adresie e-mail.

Dla internautów ważne są również informacje, które potwierdzają doświadczenie przedsiębiorstwa i jego wiarygodność. Takich wiadomości szuka odpowiednio 42 i 34 proc. Polaków.

Informacje, których konsumenci szukają na firmowych stronach internetowych

Źródło: "Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych"

Największym utrudnieniem niemal dla wszystkich respondentów (94 proc.) odwiedzających firmowe strony www są wyskakujące, natarczywe reklamy.

Polacy zwracają również uwagę na problemy techniczne związane z prawidłowym funkcjonowaniem witryn firmowych (66 proc.) czy nieczytelny układ graficzny (56 proc.). Zastrzeżenia niemal dwóch trzecich badanych budzi niemożność znalezienia podstawowych danych teleadresowych przedsiębiorstwa. Z kolei prawie połowa Polaków skarży się na zbyt specjalistyczny język, który utrudnia im pełne zrozumienie treści zawartych na firmowych witrynach www.

Elementy firmowych stron internetowych utrudniające zapoznawanie się z ich zawartością

Źródło: "Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych"


Badanie "Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych", wskazujące oczekiwania Polaków wobec stron www przedsiębiorstw, zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.

Dołącz do dyskusji: Na witrynach firm szukamy rzeczowych informacji, problemem reklamy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wacienka
Czy można prosić o pełne źródło tego badania? Czas, liczba respondentów itd.
0 0
odpowiedź