SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mundial: dotychczas 2,4 mln widzów i 27 mln z reklam

Mecze pierwszej części fazy grupowej Mistrzostw Świata w piłce nożnej w RPA oglądało na antenach TVP 1 i TVP 2 średnio 2,36 mln widzów, a przyniosły one z reklam wpływy na poziomie 27 mln zł.

W ramach pierwszej części fazy grupowej rozegrano 18 meczów. Wszystkie transmitowała Telewizja Polska na antenie TVP 1 bądź TVP 2. Kanały te średnio w czasie emisji meczów miały 25,76 proc. udziału w grupie 4+ 26,93 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Najpopularniejsze spotkanie – mecz Brazylia – Korea Północna - rozegrany we wtorek 15 czerwca br. po godz. 20.15 oglądało w Jedynce 4,58 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 33,26 proc. i 35,49 proc. Z kolei najmniej oglądających zgromadziło dotąd odbywające się tego samego dnia, ale o godz. 13.10, spotkanie pomiędzy drużynami Nowej Zelandii i Słowacji, które w TVP 1 obejrzało 1,16 mln osób. 

TVP 1, TVP 2         Wszyscy 4+ 16-49
Mecz Stacja Data Start Koniec AMR SHR % SHR %
URUGWAJ - FRANCJA TVP1 11-06-2010 20:16 22:34 3 083 422 24,48% 25,95%
RPA - MEKSYK  TVP2 11-06-2010 15:40 18:06 2 035 471 27,08% 29,63%
KOREA POLUDNIOWA - GRECJA TVP1 12-06-2010 13:10 15:36 1 916 801 29,54% 31,56%
ARGENTYNA - NIGERIA TVP2 12-06-2010 15:40 18:07 2 184 090 28,01% 29,81%
ANGLIA - USA TVP2 12-06-2010 20:10 22:33 3 036 386 23,56% 23,68%
ALGIERIA - SLOWENIA  TVP1 13-06-2010 13:10 15:37 2 307 243 23,74% 22,39%
SERBIA - GHANA TVP2 13-06-2010 15:40 18:08 2 269 773 23,18% 24,16%
NIEMCY - AUSTRALIA TVP2 13-06-2010 20:07 22:37 3 091 712 20,23% 22,16%
HOLANDIA - DANIA TVP1 14-06-2010 13:07 15:35 1 581 284 28,66% 28,29%
WLOCHY -PARAGWAJ TVP1 14-06-2010 20:17 22:32 4 005 399 28,12% 27,85%
JAPONIA - KAMERUN TVP2 14-06-2010 15:40 18:09 1 759 524 21,14% 23,43%
NOWA ZELANDIA - SLOWACJA TVP1 15-06-2010 13:10 15:38 1 156 180 26,31% 24,27%
BRAZYLIA - KOREA PLN. TVP1 15-06-2010 20:15 22:31 4 579 986 33,26% 35,49%
WYBRZEZE KOSCI SLONIOWEJ - PORTUGALIA TVP2 15-06-2010 15:40 18:06 1 794 250 24,65% 30,26%
HONDURAS - CHILE TVP1 16-06-2010 13:09 15:36 1 158 224 26,01% 22,00%
HISZPANIA - SZWAJCARIA TVP2 16-06-2010 15:40 18:07 2 013 591 28,16% 31,78%
średnia 2 363 299 25,76% 26,93%


Wszystkie mecze transmitowano równolegle w kanale TVP Sport, gdzie spotkania gromadziły do tej pory średnio 150 tys. widzów
, a udział stacji wyniósł 1,60 proc. w 4+ i 2,11 proc. w 16-49. Największa widownią w tym kanale cieszył się mecz Włochy – Paragwaj, transmitowany w poniedziałek 14 czerwca o 20.23. Oglądało go 270 tys. osób. 

TVP Sport       Wszyscy 4+ 16-49
Mecz Data Start Koniec AMR SHR % SHR %
RPA - MEKSYK  11-06-2010 15:40 18:06 174 449 2,32% 2,87%
URUGWAJ - FRANCJA 11-06-2010 20:15 22:34 186 228 1,48% 2,29%
KOREA PLD. - GRECJA 12-06-2010 13:09 15:36 174 597 2,69% 3,62%
ARGENTYNA - NIGERIA 12-06-2010 15:39 18:07 163 414 2,10% 2,64%
ANGLIA - USA 12-06-2010 20:10 22:33 261 912 2,03% 2,81%
ALGIERIA - SLOWENIA  13-06-2010 13:10 15:34 175 908 1,81% 2,24%
SERBIA - GHANA 13-06-2010 15:40 18:08 203 172 2,08% 2,24%
NIEMCY - AUSTRALIA 13-06-2010 20:07 22:37 226 877 1,48% 2,12%
HOLANDIA - DANIA 14-06-2010 13:22 15:35 68 227 1,22% 1,85%
JAPONIA - KAMERUN 14-06-2010 15:52 18:09 108 996 1,28% 1,80%
HOLANDIA - DANIA 14-06-2010 18:14 20:03 45 421 0,39% 0,60%
WLOCHY - PARAGWAJ 14-06-2010 20:23 22:32 271 132 1,92% 2,60%
NOWA ZELANDIA - SLOWACJA 15-06-2010 13:09 15:35 57 959 1,32% 1,55%
WYBRZEZE KOSCI SLONIOWEJ - PORTUGALIA 15-06-2010 15:40 18:06 140 369 1,93% 2,22%
NOWA ZELANDIA - SLOWACJA 15-06-2010 18:14 20:07 22 856 0,22% 0,46%
BRAZYLIA - KOREA POLNOCNA 15-06-2010 20:15 22:31 229 543 1,67% 1,87%
HONDURAS - CHILE 16-06-2010 13:09 15:35 56 317 1,26% 1,35%
HISZPANIA - SZWAJCARIA 16-06-2010 15:40 18:03 142 768 2,00% 2,65%
średnia       149 875 1,60% 2,11%


Wpływy z reklam wyemitowanych przy meczach na antenach TVP 1 i TVP 2 wyniosły dotychczas 27,1 mln zł
. Dodatkowo transmisje w TVP Sport przyniosły telewizji publicznej jeszcze ok. 400 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Dane telemetryczne pokazują, że mecze mundialu śledzą głównie mężczyźni, widzowie powyżej 45. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.  

 WIRTUALNEMEDIA.PL ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 67,29% 140
  Kobiety 32,71% 63
Wiek  4-9 1,63% 27
   10-15 3,42% 49
  16 - 19 3,66% 63
  20 - 24 4,85% 59
  25 - 29 6,00% 68
  30 - 34 6,55% 80
  35 - 39 6,80% 96
  40 - 44 5,38% 84
  45 - 49 9,30% 131
  50 - 54 10,46% 127
  55 - 59 12,06% 159
  60+ 29,88% 153
Wlk. miasta Wieś 37,55% 96
  < 50 tys. 25,41% 105
  50-100 tys. 8,48% 99
  100-200 tys. 7,09% 89
  > 200 tys. 21,47% 105
Zawód Top management 5,88% 76
  Pracownicy średniego szczebla 14,59% 101
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 23,45% 116
  Emeryci 37,27% 150
  Inni 18,81% 58
Wykształcenie Podstawowe 53,27% 116
  Średnie 30,29% 102
  Wyższe 11,40% 100
  Inne 5,05% 39


Mundial jest również transmitowany na kanale TVP HD, ale nie jest on objęty monitoringiem Nielsen Audience Measurement. Stacja ta nie emituje reklam.

Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w RPA potrwają do 11 lipca br.

Dołącz do dyskusji: Mundial: dotychczas 2,4 mln widzów i 27 mln z reklam

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin Sz.
ja oglądam na TVP HD w UPC
0 0
odpowiedź
User
Kron
A ja w HD oglądam na ARD i ZDF i wszyscy moi znajomi, bo po pierwsze jest za darmo a po drugie nie muszę słuchać wynurzeń komentatorów tvparodia
0 0
odpowiedź
User
miszcz321
A ja oglądam w TVP, bo jestem POLAKIEM, a nie będę słuchać jakiś szwabów i im kasę z reklam nabijać. TVP GÓRA!
0 0
odpowiedź