Multimedia Polska sprzedała ponad 1 mln usług, ma ok. 638 tys. abonentów
Spółka Multimedia Polska w I kw. sprzedała ok. 39 tys. usług (telewizja kablowa, dostęp do internetu, telefonia stacjonarna - liczone oddzielnie, nawet jeśli zostały sprzedane w pakiecie) i w sumie sprzedała już ponad 1 mln usług (RGU).
Spółka poinformowała, że na koniec marca miała łącznie niemal 638 tys. abonentów w stosunku do ok. 600 tys. przed rokiem.
"W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku, spółka sprzedała niemal 39 tys. usług. Dzięki temu na koniec marca Multimedia Polska miały już ponad 1 mln RGU, czyli o ponad 140 tys. więcej niż rok wcześniej" - czytamy w komunikacie.
"Spodziewamy się, że internet będzie zyskiwał na znaczeniu w strukturze naszych przychodów" - powiedział prezes Andrzej Rogowski. Na koniec I kwartału br. spółka miała blisko 230 tys. klientów szerokopasmowego dostępu do internetu, czyli prawie o 40% więcej niż rok wcześniej.
W I kwartale spółka pozyskała 15,6 tys. nowych abonentów cyfrowej telewizji kablowej (DTV). Na koniec marca tego roku spółka miała już ponad 35 tys. użytkowników DTV.
"Na koniec marca 2008 r. Multimedia sprzedały łącznie 591,6 tys. RGU telewizji (cyfrowa telewizja kablowa, analogowa i programy Premium), czyli o 11% więcej niż rok wcześniej" - poinformowała spółka.
Liczba abonentów korzystających z co najmniej dwóch usług (double play) wyniosła w I kwartale 2008 roku 226,6 tys., co oznacza wzrost o ponad 30% r/r. Z pakietu Triple Play korzystało 51,3 tys. abonentów - niemal 40% więcej niż przed rokiem.
Liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,43 w I kwartale 2007 roku i 1,52 w IV kwartale 2007 roku do 1,57 w I kwartale 2008 r.
"Na koniec I kwartału 2008 r. spółka miała 181 tys. RGU telefonu, czyli o prawie 10% więcej niż przed rokiem. W głównej mierze zawdzięcza to rosnącej popularności telefonii VoIP, opartej o protokół internetowy. W pierwszych trzech miesiącach spółce przybyło niemal 7 tys. RGU VoIP. Już około 40% wszystkich użytkowników linii telefonicznych Multimedia Polska to abonenci korzystający z tej technologii" - czytamy dalej.
Narastająco w I-IV kw. 2007 roku grupa Multimedia Polska miała 60,33 mln zł zysku wobec 98,61 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 419,97 mln zł wobec 377,27 mln zł. Spółka opublikuje wyniki finansowe za I kw. 14 maja.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska sprzedała ponad 1 mln usług, ma ok. 638 tys. abonentów