Multimedia Polska inwestuje i liczy na jeszcze większy wzrost przychodów
W 2008 roku operator kablowy Multimedia Polska powiększył swoje przychody, ale spadł jego zysk netto. Spółka w tym roku liczy na dalszy wzrost przychodów, będzie kontynuować inwestycje w budowę sieci w Warszawie i planuje wprowadzenie nowych usług.
Przychody Multimedia Polska w 2008 roku wyniosły 419,5 mln zł i były o 13,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł w ub.r do 237,3 mln zł z 208,6 mln zł w 2007 roku. Spadł jednak zysk netto. W 2008 roku wyniósł on bowiem 53,9 mln zł, czyli 26 proc. mniej niż rok wcześniej.
W samym IV kwartale ub.r. przychody operatora wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu 2007 roku o 12 proc. do 125,2 mln zł, wzrósł też skorygowany zysk EBITDA o 14 proc. do 62,6 mln zł, ale zysk netto spadł aż o 64 proc. do 10,6 mln zł.
Spółka spadek zysku netto tłumaczy przyczynami leżącymi poza jej działalnością operacyjną. Chodzi o wzrost amortyzacji, spadek przychodów finansowych i wydatki związane z odroczonym podatkiem dochodowym.
Na koniec ub.r. sieć Multimedia Polska miała 662 tys. abonentów, w tym z telewizji analogowej operatora korzystało 655 tys. klientów (wzrost w porównaniu do 2007 roku o 14 proc. ), z telewizji cyfrowej - 71 tys. (wzrost o 39 proc.), z z internetu - 279 tys. (wzrost o 32 proc.), a z telefonii - 196 tys. (wzrost o 11 proc. ). W sumie w ub.r sieć sprzedała 1,129 mln usług. Współczynnik ARPU (dochód z jednego abonenta) wzrósł w ciągu roku z 57,8 zł do 61,5 zł.
W zeszłym roku spółka na inwestycje wydała 232 mln zł. Wydatki
te dotyczyły m.in. uruchomienia świadczenia usług w Warszawie,
gdzie obecnie w jej zasięgu znajduje się już około 50 tys.
gospodarstw domowych. W sumie sieć ma w stolicy kilka tysięcy
abonentów, którzy wykupili ponad 15 tys. usług netto. Spółka
zamierza do 2010/2011 roku powiększyć swój zasięg w Warszawie do
120 tys. mieszkań, na co planuje wydać jeszcze 85 mln zł. Zarówno
w stolicy jak i w innych regionach
operator może rozważyć także akwizycje innych sieci, ale tylko
jeśli to będzie tańsze od budowy nowej sieci.
W bieżącym roku Multimedia Polska zamierza wprowadzić nowe usługi - telewizję interaktywną, T-commerce (sprzedaż z użyciem telewizji) czy PVR. Prezes spółki Andrzej Rogowski nie chciał na razie zdradzać szczegółów tych projektów. Obecnie z zaawansowanych rozwiązań telewizji cyfrowej operator jako jedyna sieć kablowa w Polsce udostępnia VoD. W tej chwili jednak spółka nie ujawnia wyników sprzedaży tej usługi. W II kwartale sieć może rozpocząć także świadczenie usług telefonii komórkowej jako MVNO - To jest realne - przyznał Rogowski. Spółka wdraża również technologię Wimax, bowiem zamierza wystartować z usługą dostępu do internetu drogą radiową.
Multimedia Polska nie ma obaw związanych z kryzysem gospodarczym. - Zakładamy wzrost naszej firmy, nie planujemy zmian w jej strukturze, ani zwolnień pracowników - powiedział prezes operatora - W ostatnich tygodniach padają rekordy sprzedaży w naszej historii. W jednym tygodniu sprzedajemy 7 tys. usług netto - dodał. Dlatego spółka liczy, że jej dynamika przychodów w 2009 roku będzie jeszcze wyższa niż w ub. r.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska inwestuje i liczy na jeszcze większy wzrost przychodów