SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

mPay planuje debiut na NewConnect

Spółka mPay, należąca do grupy kapitałowej ATM SA, zajmująca się wprowadzaniem technologii do płatności mobilnych, zamierza zadebiutować na rynku NewConnect na przełomie czerwca i lipca. Z oferty prywatnej chce pozyskać ok. 20 mln zł - poinformował prezes mPay Henryk Kułakowski.

mPay zamierza pozyskać z emisji ok. 20 mln zł, które przeznaczy na rozwój spółki, w szczególności marketing, edukację użytkowników, budowę oraz promocję kanałów sprzedaży.

"Potrzebujemy 20 mln zł, a jeśli oferta spotka się z przychylnością inwestorów to być może będzie to zwiększone. Pierwsze notowania planowane jest na koniec czerwca, początek lipca" - powiedział podczas IPO Day na giełdzie Kułakowski.

"Pieniądze z emisji będą przeznaczone głównie na promocję i marketing, na budowę struktur sprzedaży bezpośredniej i pośredniej, wdrożenie rozwiązań technologicznych, automatyzację procesów w spółce oraz na pokrycie kosztów operacyjnych usługi do czasu osiągnięcia progu rentowności" - dodał.

Debiut ma być poprzedzony ofertą prywatną nowo emitowanych akcji mPay, która zostanie skierowana do wyselekcjonowanej grupy maksymalnie 99 inwestorów, wybranych spośród wszystkich zainteresowanych ofertą spółki.

Wybór inwestorów nastąpi w drugiej połowie czerwca.

Autoryzowanym doradcą wprowadzającym mPay na rynek NewConnect jest Saski Partners Sp. z o.o.

Kułakowski powiedział, że obecnie z usług płatności mobilnych mPay korzysta prawie 20 tys. użytkowników, liczba transakcji zbliża się do 3,5 tys. miesięcznie, zaś miesięczna wartość transakcji do 20 tys. zł.

"Chcemy tę usługę upowszechnić poprzez współpracę z bankami i operatorami i osiągnąć ponad 5 mln użytkowników w 2011 roku. Jeśli to osiągnie sukces w Polsce to chcemy wyjść również do krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej" - powiedział.

mPay współpracuje obecnie z Polkomtelem oraz z P4, operatorem sieci Play. Liczy też na porozumienie z Orange i PTC, jak również na współpracę z operatorami wirtualnymi MVNO.

mPay chce również zaoferować własne rozwiązanie oparte na bazie operatora wirtualnego MVNO.

"Prowadzimy rozmowy z pozostałymi operatorami, ale równocześnie pracujemy nad własnym rozwiązaniem poprzez własną numerację i uniwersalny numer dostępowy i wtedy będą to usługi dodane świadczone na bazie MVNO" - powiedział Kułakowski.

mPay, która planowała publiczną emisję akcji na kilkanaście milionów złotych w grudniu 2007 roku, odłożyła ofertę do czasu, gdy wyjaśni się stanowisko krajowych operatorów komórkowych co do wyboru standardu systemu płatności mobilnych.

Pod koniec 2007 roku mPay wycofała prospekt emisyjny z Komisji Nadzoru Finansowego. Pod koniec 2007 roku PTK Centertel i PTC dawały sygnały, że chcą wprowadzać płatności przy pomocy telefonów komórkowych, ale nie są zainteresowane technologią mPay.

mPay prognozuje, że w 2008 roku liczba aktywnych użytkowników jej usług mobilnych wyniesie 205 tys., przychody ze sprzedaży 3 mln zł, a strata netto 11 mln zł.

Zysk netto spółka chce osiągnąć w 2010 roku i ma on wynieść 22 mln zł, a przychody 509 mln zł, zaś liczba użytkowników 3,4 mln. W 2011 roku liczba użytkowników ma wynieść 5,6 mln.

mPay jest twórcą technologii do płatności mobilnych i ma ją opatentowaną w 12 krajach, prowadzi też postępowanie patentowe w 50 innych krajach.

Użytkownicy Plusa i Play mogą dokonywać płatności mobilnych w tradycyjnych punktach sprzedaży, takich jak np. restauracje, kawiarnie czy automaty do sprzedaży napojów, jak również w internecie.

Spółka uruchomiła też m.in. system płatności za parkowanie przy pomocy telefonu komórkowego.

Dołącz do dyskusji: mPay planuje debiut na NewConnect

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl