„Motor” na czele tygodników motoryzacyjnych. „Auto-Moto” umacnia się na pozycji lidera wśród miesięczników
W lipcu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 6,85 proc. i wyniosła 96 467 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,38 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 61 479 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 43 920 egz., po wzroście o 8,49 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 36 209 egz., po spadku o 7,59 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 17,38 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 290 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,51 proc. do 20 893 egz.
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
194 962 |
96 467 |
96 467 |
201 466 |
103 562 |
103 562 |
-6,85% |
Auto Świat |
105 476 |
61 644 |
61 479 |
117 101 |
68 713 |
68 602 |
-10,38% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
84 000 |
43 920 |
43 920 |
87 000 |
40 483 |
40 483 |
8,49% |
Auto Świat Poradnik |
64 947 |
36 255 |
36 209 |
65 985 |
39 215 |
39 184 |
-7,59% |
Auto Motor i Sport |
48 340 |
23 290 |
23 290 |
51 340 |
28 191 |
28 191 |
-17,38% |
Top Gear |
40 495 |
21 059 |
20 893 |
55 996 |
28 598 |
28 428 |
-26,51% |
Świat Motocykli |
27 500 |
12 443 |
12 443 |
27 920 |
15 288 |
13 788 |
-9,75% |
Automobilista |
18 000 |
7 024 |
7 024 |
18 700 |
7 069 |
7 069 |
-0,64% |
Classic Auto |
14 500 |
6 069 |
6 069 |
14 280 |
6 688 |
6 488 |
-6,46% |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 8,15 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 4,37 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Top Gear” (Stratos Concept) - było to 11,66 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 5,70 proc., zanotował miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept).
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
lipiec |
czerwiec |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
194 962 |
96 467 |
96 467 |
194 958 |
89 201 |
89 201 |
8,15% |
Auto Świat |
105 476 |
61 644 |
61 479 |
105 106 |
58 988 |
58 905 |
4,37% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
84 000 |
43 920 |
43 920 |
84 000 |
40 028 |
40 028 |
9,72% |
Auto Świat Poradnik |
64 947 |
36 255 |
36 209 |
64 964 |
37 087 |
37 041 |
-2,25% |
Auto Motor i Sport |
48 340 |
23 290 |
23 290 |
48 274 |
23 151 |
23 151 |
0,60% |
Top Gear |
40 495 |
21 059 |
20 893 |
41 999 |
18 898 |
18 711 |
11,66% |
Świat Motocykli |
27 500 |
12 443 |
12 443 |
29 000 |
18 420 |
11 920 |
4,39% |
Automobilista |
18 000 |
7 024 |
7 024 |
18 000 |
6 784 |
6 668 |
5,34% |
Classic Auto |
14 500 |
6 069 |
6 069 |
14 000 |
6 436 |
6 436 |
-5,70% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” na czele tygodników motoryzacyjnych. „Auto-Moto” umacnia się na pozycji lidera wśród miesięczników
BTW Pokazywanie przez WM tylko sprzedaży w oderwaniu od ich serwisów jest fałszywym pokazywaniem oferty jaka może stać za tymi magazynami.