„Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych w I kwartale (raport)
W I kwartale 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansowało „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zmniejszyła się o 2,18 proc. i wyniosła 103 404 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,44 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 808 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 4,80 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 47 528 egz.
Z kolej na drugą lokatę w spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 47 112 egz., po spadku o 0,28 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 42 069 egz., po spadku o 2,04 proc.
Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,76 proc. i ostatecznie wyniósł 15 877 egz. Pismo to w rankingu miesięczników zajęło miejsce piąte.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
194 813 |
103 450 |
103 404 |
186 214 |
105 712 |
105 712 |
Auto Świat |
131 168 |
85 045 |
79 808 |
139 624 |
88 526 |
83 516 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto |
87 332 |
47 528 |
47 528 |
85 305 |
45 352 |
45 352 |
Top Gear |
81 980 |
47 190 |
47 112 |
85 642 |
47 724 |
47 245 |
Auto Świat Poradnik |
72 654 |
42 069 |
42 069 |
73 618 |
42 945 |
42 945 |
Auto Motor i Sport |
54 150 |
28 627 |
28 627 |
61 180 |
30 689 |
30 689 |
Świat Motocykli |
30 000 |
15 877 |
15 877 |
30 668 |
17 594 |
17 594 |
Automobilista |
19 683 |
8 307 |
8 295 |
20 000 |
8 826 |
8 787 |
Classic Auto |
14 380 |
7 393 |
7 393 |
14 693 |
7 393 |
7 393 |
W marcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 11,47 proc. do 101 385 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 78 712 egz., po spadku o 4,62 proc.
Wśród miesięczników z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto” (44 415 egz.; wzrost o 8,43 proc. - największy w rankingu). Z kolei na drugie miejsce spadł „Top Gear” (39 706 egz.; w dół o 7,32 proc.). Natomiast trzecią lokatę zajął „Auto Świat Poradnik” (37 390 egz.; - 5,06 proc.).
W tym ujęciu najwięcej stracił „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) - było to 12,31 proc.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
193 964 |
101 505 |
101 385 |
191 211 |
114 519 |
114 519 |
Auto Świat |
131 968 |
84 069 |
78 712 |
138 695 |
87 552 |
82 520 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto |
86 000 |
44 415 |
44 415 |
84 000 |
40 961 |
40 961 |
Top Gear |
70 993 |
39 706 |
39 706 |
85 000 |
43 427 |
42 841 |
Auto Świat Poradnik |
72 995 |
37 390 |
37 390 |
74 980 |
39 383 |
39 383 |
Auto Motor i Sport |
53 837 |
26 704 |
26 704 |
60 040 |
30 451 |
30 451 |
Świat Motocykli |
30 000 |
16 082 |
16 082 |
30 000 |
17 510 |
17 510 |
Automobilista |
19 650 |
8 586 |
8 586 |
20 000 |
8 954 |
8 904 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych w I kwartale (raport)