Money.pl - żółta koszulka lidera
Czyli podsumowanie I półrocza 2004
Dwa razy większe przychody firmy, 157-procentowy wzrost przychodów z reklamy, 41 mln obrotu na platformie finansowej, średnio ponad 317 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie - to tylko kilka liczba opisujących lidera na rynku portali finansowych i biznesowych w Polsce - Money.pl - w I półroczu 2004r.
Money.pl może zaliczyć I półrocze 2004 r. do najbardziej udanych w swojej czteroletniej historii.
- Od kilkunastu miesięcy odnotowujemy stały, systematyczny wzrost liczby użytkowników - powiedział Piotr Krawiec, dyrektor ds. Marketingu i PR w Money.pl. - Przyrost liczby użytkowników w I półroczu 2004 roku nie jest więc czymś nowym. Warto zwrócić uwagę, że w I półroczu mamy do czynienia z rekordowo wysoką dynamiką wzrostu - 124% - w stosunku do analogicznego okresu 2003r. Dzięki temu portal odwiedza miesięcznie średnio 317 tys. użytkowników.
Średnia miesięczna liczba użytkowników na Money.pl
|
I pół. 2004 |
I pół. 2003 |
Zmiana % |
Money.pl |
317049,833 |
141394,5 |
124% |
Źródło: gemiusAudience, próba: styczeń – czerwiec 2004, gemius Prawdziwy Profil, próba: styczeń – czerwiec 2003
Bardzo dobre wyniki oglądalności powodują, że Money.pl jest najpopularniejszym portalem finansowym i biznesowym w Polsce. Przewaga nad następnym w zestawieniu graczem - Inforem - wzrosła do 102 tys. użytkowników. To oznacza, że do Money przychodzi średnio w miesiącu o jedną trzecią użytkowników więcej niż do drugiego najpopularniejszego serwisu.
Średnia miesięczna liczba użytkowników (I półrocze 2004)
Money.pl |
317054,5 |
infor.pl |
215310,3 |
bankier.pl |
209464,5 |
Trader |
202320,2 |
pkt.pl |
185617,7 |
GazetaPrawna.pl |
165538,5 |
gratka.pl/praca |
163662,8 |
e-prawnik.pl |
128022,8 |
Newsweek.pl |
118454 |
Internet Standard |
108348,3 |
Źródło: gemiusAudience, próba: styczeń – czerwiec 2004
Systematycznie zwiększająca się liczba użytkowników portalu idzie w parze z bardzo dobrymi wynikami finansowymi. W I półroczu 2004 Money.pl odnotowało wzrost przychodów o 114% w stosunku do I półrocza 2003r. Do podwojenia przychodów firmy przyczyniło się znaczne zwiększenie przychodów z reklamy - 157% w stosunku do I półrocza 2003. Obroty na największej platformie finansowej w polskim Internecie - Money.pl - w pierwszym półroczu 2004 roku osiągnęły wartość 41 mln zł, co oznacza 28% wzrost wartości uruchomionych za naszym pośrednictwem produktów finansowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2003. Zysk netto zwiększył się w I półroczu 2004r. w stosunku do analogicznego okresu 2003 o 290% i wyniósł 0,35 mln zł.
- I półrocze 2004 r. jest tak udane m.in. dlatego, że udało nam się odnieść kilka spektakularnych sukcesów - informuje przedstawiciel Money.pl. - W kwietniu 2004 r., za pośrednictwem Money został udzielony największy w historii portalu oraz najprawdopodobniej polskiej e-bankowsci indywidualny kredyt przez Internet - na kwotę 6 mln zł. Także w kwietniu 2004 r., zaledwie po 9 miesiącach od uruchomienia podserwisu dla małych i średnich przedsiębiorstw MSP.Money.pl, przekroczył liczbę 100 tys. użytkowników miesięcznie. Teraz jest to najpopularniejszy serwis dedykowany małej i średniej przedsiębiorczości w polskim Internecie. W marcu 2004 w IV edycji konkursu "Teraz Internet" Money.pl został zwycięzcą i uznano go najlepszym serwisem w kategorii - SERWIS FINANSOWY, WIELOFUNKCYJNY. W lutym 2004 r. Money.pl został "Internetowym Finansistą Roku 2003" wg. czytelników "Gazety Finansowej" i jej kolegium redakcyjnego.
Dołącz do dyskusji: Money.pl - żółta koszulka lidera