SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mobilne kampanie marketingowe coraz droższe

Od 2005 roku średnie ceny mobilnych kampanii marketingowych na rynku amerykańskim zwiększyły się dziesięciokrotnie.

Średni wiek użytkowników mobilnego Internetu w tym okresie przekroczył 30 lat - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na dane firmy Third Screen Media.

Liczba odbiorców opartych na mobilnym Internecie kampanii cały czas rośnie, a jednocześnie coraz więcej marketerów eksperymentuje z tym medium. Jednak wielu menedżerów odpowiedzialnych za kreowanie marek wciąż nie może zdecydować się na przeznaczenie w ten segment dużych budżetów.

Z danych Third Screen Media wynika, że przed dwoma laty średnia cena mobilnej kampanii marketingowej wynosiła 10 tysięcy dolarów. W ubiegłym roku wartość ta wzrosła do 30 tysięcy, a w roku obecnym już do 100 tysięcy dolarów.

Istnieją jednak wątpliwości, czy tego typu kampanie są dobrym sposobem dotarcia do odbiorców. Z badania firmy Nielsen wynika, że tylko 10 procent mobilnych użytkowników odpowiedziało w jakiś sposób na reklamy otrzymane na telefon komórkowy. 11 procent przeglądnęło takie reklamy, ale nie zareagowało na nie, a aż blisko 80 procent w ogóle nie przeglądało takich reklam. Spośród respondentów, którzy zignorowali mobilne reklamy, 53 procent stwierdziło, że nie było w ogóle zainteresowanych czego one dotyczą.

Dla ponad 2/3 mobilnych użytkowników mobilne reklamy są nie do zaakceptowania. Jednak prawie 45 procent respondentów oglądających mobilne wideo stwierdziło, że chciałoby otrzymywać reklamy, ale w zamian za jakąś korzyść.

Wygląda więc na to, że największym wyzwaniem dla marketerów jest kierowanie właściwych reklam do właściwych odbiorców.

źródło: eMarketer

Dołącz do dyskusji: Mobilne kampanie marketingowe coraz droższe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl