Mobilne kampanie marketingowe coraz droższe
Od 2005 roku średnie ceny mobilnych kampanii marketingowych na rynku amerykańskim zwiększyły się dziesięciokrotnie.
Średni wiek użytkowników mobilnego Internetu w tym okresie przekroczył 30 lat - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na dane firmy Third Screen Media.
Liczba odbiorców opartych na mobilnym Internecie kampanii cały czas rośnie, a jednocześnie coraz więcej marketerów eksperymentuje z tym medium. Jednak wielu menedżerów odpowiedzialnych za kreowanie marek wciąż nie może zdecydować się na przeznaczenie w ten segment dużych budżetów.
Z danych Third Screen Media wynika, że przed dwoma laty średnia cena mobilnej kampanii marketingowej wynosiła 10 tysięcy dolarów. W ubiegłym roku wartość ta wzrosła do 30 tysięcy, a w roku obecnym już do 100 tysięcy dolarów.
Istnieją jednak wątpliwości, czy tego typu kampanie są dobrym sposobem dotarcia do odbiorców. Z badania firmy Nielsen wynika, że tylko 10 procent mobilnych użytkowników odpowiedziało w jakiś sposób na reklamy otrzymane na telefon komórkowy. 11 procent przeglądnęło takie reklamy, ale nie zareagowało na nie, a aż blisko 80 procent w ogóle nie przeglądało takich reklam. Spośród respondentów, którzy zignorowali mobilne reklamy, 53 procent stwierdziło, że nie było w ogóle zainteresowanych czego one dotyczą.
Dla ponad 2/3 mobilnych użytkowników mobilne reklamy są nie do zaakceptowania. Jednak prawie 45 procent respondentów oglądających mobilne wideo stwierdziło, że chciałoby otrzymywać reklamy, ale w zamian za jakąś korzyść.
Wygląda więc na to, że największym wyzwaniem dla marketerów jest kierowanie właściwych reklam do właściwych odbiorców.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Mobilne kampanie marketingowe coraz droższe