Mobilna reklama w Japonii
Nawet w Japonii, gdzie posiadanie zaawansowanych multimedialnych telefonów komórkowych jest normą, wielu reklamodawców nie jest zainteresowanych wykorzystywaniem przestrzeni mobilnej w swoich kampaniach.
Z badania przeprowadzonego przez Nikkei Advertising Research Institute (NARI) wynika, że blisko 62 procent japońskich marketerów nie jest zainteresowanych wykorzystywaniem mobilnych reklam - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Wśród tych, którzy takie zainteresowanie wyrazili, najpopularniejsze są reklamy obrazkowe, banery i reklamy w mobilnej poczcie e-mail. Jeszcze większe zainteresowanie tymi trzema formatami wyrazili marketerzy, którzy już w przeszłości korzystali z mobilnych reklam.
Według firmy badawczej Seed Planning, wydatki na mobilną reklamę w Japonii wyniosą w 2011 roku 250 miliardów jenów (2,7 miliarda USD), w porównaniu ze 100 miliardami jenów (964 mln USD) w roku bieżącym i 81,5 miliarda jenów w roku ubiegłym.
Z kolei eMarketer szacuje, że w całym regionie Azji i Pacyfiku wydatki te w 2011 roku wyniosą 5,3 miliarda dolarów. Zdecydowana większość tej sumy (4,3 mld USD) ma zostać wydana na reklamy w wiadomościach tekstowych.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Mobilna reklama w Japonii