MNI nadal chce uzyskać 65 mln zł zysku EBITDA w 2008 r.
Grupa MNI zrealizuje w tym roku prognozę zakładającą uzyskanie wyniku EBITDA w wysokości 65 mln zł i nadal ma szansę na uzyskanie przychodów w wysokości 225 mln zł, poinformował prezes Piotr Majchrzak w rozmowie z agencją ISB.
"Jesteśmy pewni, że zrealizujemy plan jeśli chodzi o wynik EBITDA i mamy nadzieję że uda się to w zakresie przychodów, kluczowy jest dla nas jednak zysk" - powiedział ISB Majchrzak.
Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa MNI miała 14,77 mln zł zysku netto wobec 12,00 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 131,74 mln zł wobec 133,00 mln zł. Wynik EBITDA za I-III kw. br. wyniósł 43,27 mln zł. Niższe od zakładanych poziomy przychodów wynikają ze zmniejszenia skali działalności w zakresie terminacji ruchu, gdzie zanotowano spadek poziomu rentowności.
"Jesteśmy zadowoleni z wyników, pamiętajmy, że obowiązująca prognoza z 2006 r. została sporządzona m.in. z założeniem, że MNI przejmie spółkę Petrotel" - podkreślił Majchrzak.
Prezes MNI ocenił też, że nie spodziewa się polubownego zakończenia sporu z Telewizją Polską (TVP). W poniedziałek MNI poinformowało, że jego spółka zależna Audiotele wystąpiła na drogę sądową o odszkodowanie od Telewizji Polskiej (TVP) za niezgodne z prawem wypowiedzenie umowy o świadczenia usług, poinformowała MNI w komunikacie w poniedziałek. Wartość sporu to 22,44 mln zł.
"Sąd arbitrażowy już rozstrzygnął, że nasza skarga jest zasadna, teraz dążymy do ustalenia wartości odszkodowania" - powiedział Majchrzak. Audiotele oceniło swoje roszczenia na 22,44 mln zł. Majchrzak przyznał, że sprawa w sądzie może się ciągnąć przez dłuższy okres. Zapytany o możliwość polubownego zakończenia sprawy, odpowiedział, że według niego, z punktu widzenia TVP byłoby to rozwiązanie sensowne.
"Mamy jednak do czynienia z instytucją publiczną, a w jej przypadku każda decyzja nie poparta decyzją sądu jest trudna" - ocenił prezes.
Majchrzak poinformował też, że MNI prowadzi rozmowy z kolejnymi spółkami, które są zainteresowane rozpoczęciem działalności jako wirtualny operator telefonii komórkowej (MVNO) przy współpracy ze spółką.
"MVNO, jak pokazuje rzeczywistość, jest projektem trudnym, ale dzięki słusznej strategii, MNI powoli zdobywa rynek poprzez współpracę z partnerami posiadającymi uznane brandy. Jak już informowaliśmy, po przekroczeniu liczby 100 tys. abonentów na naszej platformie poinformujemy o tym fakcie" - powiedział prezes. Podkreślił, że strategia MNI jest mniej kosztowna niż większości rywali takich jak np. Mobilking. MNI prowadzi działalność MVNO pod dwoma własnymi brandami, udostępnia też swoją platformę partnerom takim jak m.in. Crowley Data Poland, czy Mars (Snickers Mobile).
Platforma działa w oparciu o infrastrukturę Centertela, operatora sieci Orange, z którym MNI dzieli się przychodami. Ze swoimi partnerami, takimi jak Mars, spółka dzieli się marżą.
Dołącz do dyskusji: MNI nadal chce uzyskać 65 mln zł zysku EBITDA w 2008 r.