SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Miesięczniki luksusowe: „Sukces” stracił połowę czytelników, zyskuje „Elle"

W październiku 2012 roku prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe dla kobiet zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Sukces”. Liderem zestawienia pozostał „Twój Styl", a najbardziej na plusie miesiąc zakończyło „Elle".

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2012 roku wyniosła 227 026 egz., czyli o 2,47 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 202 462 egz., po spadku sprzedaży wynoszącym 12,59 proc.

Na ostatnie miejsce podium awansował miesięcznik „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło), którego sprzedaż ogółem jednak zmalała o 0,09 proc. do 132 580 egz. Rok wcześniej pismo to zajmowało czwartą lokatę.

Największy spadek sprzedaży dotknął plasującego się na ostatnim miejscu w zestawieniu miesięcznika „Sukces” (Presspublica). Jego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 49,29 proc. i ostatecznie wyniosła 6 164 egz.

Z kolei największym wzrostem wśród miesięczników luksusowych pochwalić się mógł modowy magazyn „Elle”(Grupa Burda), który w zestawieniu znalazł się na miejscu siódmym. Jego wynik sprzedażowy wzrósł o 45,30 proc. i ukształtował się na poziomie 90 804 egz.

Jednak pismo to wraz z siostrzanym magazynem „In Style” w październiku br. organizowały akcję „Szaleństwo Zakupów”, w ramach której skorzystać można było ze zniżek w sklepach 240 marek (więcej na ten temat). Wynik sprzedażowy „In Style” (także Grupa Burda) w analizowanym miesiącu też poszedł do góry - wzrósł o 12,17 proc. do poziomu 105 903 egz. (miejsce piąte).

Wirtualnemedia.pl październik
ZKDP 2012 2011
Tytuł Sprzedaż ogółem
Twój Styl 227026 232777
Avanti 202462 231630
Zwierciadło 132580 132700
In Style - Edycja Polska 105903 94417
Joy 103440 141242
Cosmopolitan 91137 108551
Elle 90804 62496
Pani 90391 109283
Hot Moda & Shopping 87127 91566
Glamour 83857 91228
Uroda 38127 39035
Shape 21453 20488
Sukces 6164 12155


W październiku 2012 roku w porównaniu z wrześniem 2012 roku największym wzrostem (o 44,11 proc.) pochwalić się mógł już jednak miesięcznik „In Style” (Hubert Burda Media). Z kolei największy spadek tutaj dotknął miesięcznika „Shape” - wyniósł on 55,66 proc.

Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP październik wrzesień
Tytuł Sprzedaż ogółem
Twój Styl 227026 252744
Avanti 202462 175229
Zwierciadło 132580 94500
In Style - Edycja Polska 105903 73488
Joy 103440 116499
Cosmopolitan 91137 102554
Elle 90804 80747
Pani 90391 106051
Hot Moda & Shopping 87127 92929
Glamour 83857 80068
Uroda 38127 47029
Shape 21453 48384
Sukces 6164 6949

Dołącz do dyskusji: Miesięczniki luksusowe: „Sukces” stracił połowę czytelników, zyskuje „Elle"

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Hajdarowicz idzie jak burza. Złote dziecko polskiego biznesu :-) Powinien zrobić spółkę z Michnikiem i wykończą wszystko. Jak chciał Kononowicz.
0 0
odpowiedź
User
jola
czemu nie piszecie, że Zwierciadlo, Elle i In Style ukazały się w pazdzierniku z dodatkami ?? stąd te ich wyniki !!!
0 0
odpowiedź
User
aja
We wszystich tych smieciowych gazetach jest od zawsze to SAMO
0 0
odpowiedź