Metamorfoza TVP Info (wideo)
Od 1 sierpnia programy TVP Info realizowane będą w nowym, cyfrowym studiu. Zmieni się także oprawa kanału. Ramówka stacji, wzorem innych kanałów informacyjnych, zostanie podzielona na trzy pasma: poranek, dzień i wieczór.
Zaplecze nowego newsroomu stanowi baza techniczno-realizacyjna Agencji Informacji TVP i Oddziałów Terenowych TVP. W newsroomie wprowadzono system konsolidujący wszystkie elementy pracy redakcyjnej, zapewniający nieograniczony dostęp do informacji, serwisów agencyjnych i innych zasobów medialnych. Dziennikarze TVP otrzymali możliwość samodzielnego przygotowania materiałów oraz grafiki.
Studio mieści się na pierwszym piętrze budynku przy warszawskim pl. Powstańców, w dawnej redakcji "Wiadomości". Łącznie z newsroomem ma około 300 m2. Autorką jego scenografii jest Anna Mioduszewska.
Studio wyposażone jest między innymi w sześć kamer cyfrowych, obrotowy podest oraz ścianę z ekranami plazmowymi. W zależności od pory dnia i emitowanego programu zmieniać będzie się jego oświetlenie.
Wraz z nowym studiem zadebiutuje także nowa oprawa przygotowana przez Aart Design, agencję kierowaną przez Ludwika Berezowskiego. Pojawi się też nowa identyfikacja muzyczna kanału, której autorem jest Jean Michel Jarre.
Ramówka stacji zostanie podzielona na trzy pasma : Poranek TVP Info (6.00 - 11.00), Info dzień (11.00-18.00) oraz pasmo wieczorne, w którym znajdą się programy takie jak "Minęła 20-ta" czy "Minął dzień" ( emisja 22.15). Główną pozycją programową anteny nadal będzie "Serwis Informacyjny TVP Info". Poprowadzą go dziennikarze: Danuta Holecka-Dunin, Edyta Lewandowska, Małgorzata Żochowska, Adrian Klarenbach i Sławomir Siezieniewski, a także Diana Rudnik, Jarosław Lewandowski oraz Jacek Cholewiński. Serwisy o 10.30 oraz 17.30 będą prowadzone w parach.
Widzowie odnajdą na antenie programy, jak np. "Minęła 20-ta", Telekurier - Bliżej Ciebie", czy "Raport z Polski". 1-ego sierpnia na antenie pojawi się nowy serwis gospodarczy zatytułowany "Biznes". Zastąpi on dotychczasowe programy biznesowe stacji: "Plus-minus", "Ekonomia i rynek" oraz serwis ekonomiczny. W ofercie stacji będzie także magazyn "5 minut dla zdrowia", który poprowadzi Marzena Kawa ( emisja o 12.10).
Stacja chce być postrzegana jako dynamiczna i nowoczesna. - Liczymy, że naszą antenę chętniej niż dotychczas będą wybierać młodzi widzowie - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, Beata Jakoniuk-Wojcieszak, zastępca dyrektora AI ds. TVP Info. - Nie zamierzamy ścigać się jednak z telewizjami komercyjnymi. Nadajemy na regionalnej antenie, charakter naszej stacji jest odrębny. Zgodnie z przyjętą strategią i zobowiązaniami będziemy intensywnie współpracować z ośrodkami lokalnymi - dodaje.
Metamorfoza TVP Info zostanie rozciągnięta na dwa miesiące. - Jesienią wprowadzimy do ramówki kolejne programy, pojawią się także nowe twarze - zapowiada Jakoniuk-Wojcieszek. - Po rozwiązaniu załogi 'Puls Raportu" zgłosiło się do nas kilkadziesiąt osób. Najlepsi z nich znajdą pracę w TVP Info, będziemy jednak poszerzali nasz zespół stopniowo - mówi. Władze kanału deklarują także, że prowadzą rozmowy z kilkoma osobami z TVN24 i Polsat News. Pierwsze kontrakty mają być podpisane już na początku sierpnia.
Kanał informacyjny TVP Info ruszył w październiku ubiegłego roku po przekształceniu kanału TVP3.
Dołącz do dyskusji: Metamorfoza TVP Info (wideo)