Mercedes stawia na markę
Zamiast tradycyjnego promowania konkretnych modeli samochodów, Mercedes postanowił skupić się na swojej marce.
Firma uruchomiła swój własny muzyczny show na swoim internetowym kanale telewizyjnym - informuje The Wall Street Journal. W ten sposób Mercedes chce odwrócić uwagę od indywidualnych modeli swoich aut, a zamiast tego przyciągnąć odbiorców do samej marki.
W ubiegłym miesiącu Mercedes uruchomił comiesięczny cykl programów o nazwie 'Mixed Tape Music Magazine', w którym pokazywane są klipy wideo takich artystów jak Jennifer Lopez czy Mark Ronson. Firma twierdzi, że chce w ten sposób dotrzeć do młodszych konsumentów, których zainteresowania są "poza samochodami". Producent nazywa takie osoby "klientami jutra" i zamiast skupianiu się na najnowszych modelach swoich samochodów, chce ich przyciągnąć promowaniem najnowszej muzyki. Ma to wywołać skojarzenia z marką Mercedes-Benz równoznaczne z byciem modnym.
Marketingowy plan polegający na odsunięciu konkretnych modeli aut na dalszy plan i wysunięciu na czoło samej marki przyniósł wcześniej sukces konkurującej z Mercedesem firmie BMW. W 2001 roku stworzyła ona serię ośmiu krótkich filmów, które wyreżyserowali znani na całym świecie twórcy. Filmiki te, które tylko w dyskretny sposób pokazywały samochody BMW, umieszczono na stronie producenta oraz w serwisie YouTube i zostały obejrzane ponad 100 milionów razy.
źródło: WSJ.com
Dołącz do dyskusji: Mercedes stawia na markę