„Men’s Health” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Logo” 28 proc. w dół
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism męskich umocnił się „Men’s Health”, który jako jedyny zyskał w zestawieniu. Pozostałe tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Logo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 59 709 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku zwiększyła się ona o 0,64 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska), który w analizowanym okresie zanotował spadek wynoszący 5,03 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 44 653 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do „CKM” (Marquard Media Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 15,24 proc. do 38 112 egz.
Natomiast wynik ostatniego w rankingu miesięcznika „Logo” (Agora) zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 28,10 proc. i ostatecznie wyniósł 30 247 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku wyniosła 27 993 egz., po spadku o 7,93 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Media, d. Presspublica) wzrósł o 44,75 proc. do poziomu 15 956 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Men's Health Edycja Polska |
59 709 |
59 327 |
Playboy |
44 653 |
47 017 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
38 112 |
44 967 |
Logo |
30 247 |
42 070 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Forbes. Profit |
27 993 |
30 405 |
Sukces |
15 956 |
11 023 |
We wrześniu 2013 roku także liderem był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2012 roku zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 14,65 proc. i wyniosła 66 576 egz.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (43 774 egz.; wzrost o 4,14 proc.). Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Logo” - było to 26,34 proc.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Men's Health Edycja Polska |
66 576 |
58 069 |
Playboy |
43 774 |
42 035 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
38 231 |
46 065 |
Logo |
28 851 |
39 168 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Forbes. Profit |
27 514 |
27 251 |
Sukces |
22 296 |
7 093 |
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem sprzedaży po trzech kwartałach, „Logo” 28 proc. w dół