SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

MEGAnowy samochód - Renault Mégane II

Kampania agencji reklamowej Publicis dla Samochodu Roku 2003 - Renault Mégane II

"MEGAinnowacyjny" - to jedno z czterech haseł opisujących nowy model Renault w najnowszej kampanii reklamowej przygotowanej przez agencję Publicis. Towarzyszy wprowadzeniu na rynek Mégane II - nowatorskiego auta, które w drugiej połowie listopada uzyskał tytuł Samochodu Roku 2003. Pozostałe trzy hasła opisujące najważniejsze cechy tego modelu to: "MEGAbezpieczny", "MEGAdynamiczny" i "MEGAkomfortowy". Kampania wprowadzająca w naszym kraju Mégane II oparta jest na produkcji i pomysłach powstałych w polskim oddziale Publicis.

Promocja reklamowa Renault Mégane II rozpoczęła się 25 listopada od tzw. kampanii teaserowej polegającej na zainteresowaniu konsumentów produktem bez ujawniania jego tożsamości. Dopiero dziś, 29 listopada, ujawnione zostało, co kryje się za hasłami rozpoczynającymi się od słowa "MEGA...". Cała kampania potrwa do 8 grudnia i jest prowadzona w telewizji, radiu oraz prasie. Zakończą ją Dni Otwartych Drzwi 6-8 grudnia, w czasie których będzie można osobiście zapoznać się z przedstawianymi w reklamach walorami Renault Mégane II.

Koncepcja reklam opiera się na skojarzeniu słowa "MEGA..." z czterema cechami wyróżniającymi nowy model Renault od jego konkurentów. Na początku kampanii w prasie i telewizji pojawiły się paski reklamowe zawierające jedno z "mega słów". Od 29 listopada reklama prasowa przez cztery kolejne dni prezentuje codziennie inny kawałek samochodu z jednym "mega słowem" oraz informacją o Dniach Otwartych Drzwi. Od 3 do 7 grudnia w ogłoszeniu prasowym pojawi się już cały samochód opisany słowem "MEGAnowy".

W telewizyjnej kampanii teaserowej uwagę widza przyciągały intrygująco prezentowane "mega słowa". Poszczególne litery pojawiają się na ekranie np. jakby były wypalane lub wybijane w blasze. Przy produkcji tych spotów agencja Publicis zwróciła szczególną uwagę na ścieżkę dźwiękową. Pojawianiu się "mega słów" towarzyszą efekty dźwiękowe opracowane w Studio Café olé. Walory słuchowe tych reklam najlepiej docenią posiadacze telewizorów wyposażonych w system stereo Dolby Surround.

W teaserowej reklamie telewizyjnej stosowana jest niestandardowa metoda prezentowania spotów reklamowych. W czasie pojedynczego bloku reklamowego prezentowane są po trzy spoty - dwa pięciosekundowe i jeden 10 sekundowy. Spoty 5-sekundowe wymieniają jedną z cech Renault Mégane II. Trzeci, dziesięciosekundowy odkrywa zarysy kształtu Mégane a lektor zapowiada: "Przygotuj się na coś, czego jeszcze na Ziemi nie było". Spoty są oddzielone od siebie reklamami innych zleceniodawców. W tygodniu poprzedzającym Dni Otwartych Drzwi emitowane są dwa spoty 15-sekundowe z dwoma "mega słowami" oraz prezentacją pełnej sylwetki Mégane II.

Pomysł reklamy wprowadzającej Mégane II na nasz rynek został opracowany przez polski oddział agencji Publicis. Wyjątek stanowi adaptowany na polskie potrzeby 10-sekundowy spot telewizyjny ukazujący zarys kształtu Mégane. Całość kampanii nawiązuje do koncepcji prezentowania tego samochodu jako pojazdu o kosmicznych cechach.

"W kampanii chcieliśmy podkreślić nowatorski design i technologię Mégane II" - powiedziała Kinga Stablewska, Group Account Director odpowiadająca w Publicis za obsługę Renault i dodała: "Nowy Mégane obok Laguny, Vel Satisa i Avantima jest jednym z >>flagowych okretow<< Renault i znakomicie realizuje hasło całej marki: >>Sztuka tworzenia samochodów<<. Dlatego w telewizyjnej i prasowej kampanii zapraszającej na Dni Otwartych Drzwi użyliśmy specjalnie zaprojektowanych, nawiazujacych do nowego logo Mégane, lsniacych, metalowych liter, które ów technologiczny i designerski charakter Mégane II podkreślają".

"W Publicis cieszymy się, że przy wprowadzaniu tak innowacyjnego i ważnego dla Renault samochodu mogliśmy opracować polską koncepcję jego reklamowania. Przy premierze kluczowych produktów międzynarodowych koncernów zdarza się to rzadko" - podkreślił Marek Gargała, Dyrektor Zarządzający Publicis Sp. z o.o. "Polski Publicis coraz częściej realizuje dla globalnych firm własne pomysły. Co więcej, nasze lokalne produkcje służą klientom takim jak Renault, L'Oreal, czy Coca-Cola nie tylko tu, w Polsce, ale są także adaptowane w innych krajach. Dla nas oznacza to przede wszystkim uznanie, że koncepcje powstałe w naszym warszawskim biurze są na światowym poziomie" - dodał.

Dołącz do dyskusji: MEGAnowy samochód - Renault Mégane II

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl